vesna
Dobry den, naseho syna sme zaviezli na liecenie. Konecne sa nam to podarilo- po dvoch rokoch neuspesneho samoliecenia i amb. liecby a po niekolkych rokoch uzivania pervitinu. Bolo to bohuzel mozne iba v stave jeho opatovneho opojenia touto drogou. Vtedy je ochotny vyhovet vsetkym a vo vsetkom. Do liecenia vkladame velke nadeje, ale aj tak si myslim, ze velmi dolezity je nas postoj k nemu a k jeho zavislosti. Ako sa mame teraz k nemu spravat? Bohuzial sa s manzelom rozchadzame v nazoroch. Ja by som bola za razne riesenie, pokial bude po lieceni pokracovat v brani tejto drogy- vyhodit ho z nasho domu, nedavat mu dalej peniaze, atd. Syn ma 27 rokov, je po skonceni vysokej skoly, namiesto do prace nastupil na liecenie. Manzel ma iny nazor, lutuje ho, chce mu pomahat, nie je schopny dat mu ziadne podmienky. Ze mu jedna psychiatricka povedala, ze by sa to mohlo fatalne skoncit. Doteraz sme robili, co sa dalo, ale zda sa mi, ze nam na jeho vylieceni zalezalo viac, ako jemu samemu. Dakujem za odpoved

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, podle toho co píšete, to opravdu vypadá, že větší zájem na synově léčbě máte vy, než on sám (on se nechal do léčby odvézt v jakémsi opojeném stavu, vyhověl vašemu přání... toto byvá ve většině případů nedostačující motivace pro léčbu). Chci vás proto upozornit na to, že by se mohlo stát, že by váš syn nemusel v léčbě vydržet a mohl by z ní předčasně odejít. Nejzaručenější recept na úspěšnou léčbu je dostatečně silná motivace dotyčného. Tím se dostávame k druhé části vašeho dotazu: jak se zachovat poté, co by se syn z léčby vrátil. Nechci se dostat k tomu, abych soudila který z popsaných přístupů je lepší; zkušenosti rodičů jsou různé a míra trpělivosti s ditětem, které neplní domluvené podminky, také. Doporučila bych vám navštívit společně s manželem některé ze zařízení, která pořádaji schůzky pro rodiče drogově závislých, jestliže nějaké takové máte ve sve blízkosti. Kdyby se vám nepodařilo takové zařízení najít, obraťte se na nás, napište odkud jste a my vám pomůžeme vyhledat kontakt. Hodně štěstí!