názor a konkrétní možnost léčby závislosti IBOGAINem
matka
Jsem matka 26 leté dcery, která prošla detoxikací na psych. oddělení v nemocnici a následně středně dlouhou léčbou v komunitě po 5-ti letém braní dgogy-pervitinu.. Dočetla jsem se o Ibogainu a perspektivách léčby závislosti na drogách tímto "alkaloidem". Mám konkrétní dotaz - je v současné době možné se někde v ČR přihlásit k tomuto druhu léčby, třeba i v rámci testů (ověřování účinků léku)? Je možné získat kontakt na nějakého odborníka v této problematice u nás?

Odpověděl:
Dobrý den, pokud je mi známo, není léčba závislých s použitím ibogainu povolena ani u nás ani v žádné vyspělé zemi. Ibogain patří k přírodním halucinogenním drogám, mechanismy jeho účinku jsou obdobné jako u ostatních halucinogenních látek. "Léčba ibogainem" u drogově závislých není zázračnou a vše řešící kúrou - není bez úspěchů ani bez rizik. Odborníci (mám na mysli lékaře) se tímto tedy nezabývají - je možné, že při hledání, byste mohla narazit spíše na nějakého "šarlatána", navíc provozujícího ilegální činnost. Nejsem si jistá, zda jsem pochopila z Vašeho dotazu, zda komunitní léčba Vaší dcery byla nebo nebyla úspěšná...