benzodiazepiny
matka
Jak dlouho se drží v moči benzodiazepiny. Syn užíval pervitin, heroin, Nyní je 6 měsíců v komunitě. 2x mu byla odebrána u lékaře moč, jednou po 20 dnech v komunitě, moč tox. neg. jen benzodiazepiny 19,4 po dalších 4 měsících, moč tox. neg. jen benzodiazepiny 1,27. Je možné, že se po tuto dobu v těle drží zbytky léků, nebo musí užívat tajně nějaké léky, které tyto benzodiazepiny obsahují ?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nález BZ po 4 měsících bych hodnotil tak, že k užití muselo dojít v průběhu těch 4 měsíců. Aby se BZ po takové době našly, je nepravděpodobné. Ale více by se k tomu měl asi vyjádřit toxikolog, který vzorek vyšetřoval a nález hodnotil. Protože - pokud bylo např použito jen screeningové vyšetření - je dost dobře možné, že pozitivita je falešná. To je ale nezbytné hodnotit se všemi dostupnými daty a je třeba, aby k odlišení byla použita verifikace - tj. specifická metoda, kterou by byla asi chromatografie, nebo hmotnostní spektrometrie. Jen na jejím základě lze učinit definitivní závěr. P.s. Chápu vaši starost, ale tu by si myslím mělo více dělat léčebné zařízení. Pokud si ji nedělá, je pravděpodobné, že nález je považován za "normální" a v pracovnících léčebného zařízení nevzbuzuje podezření na nelegální usus. Stačí. :-)