matka
Ještě doplnění k mému dotazu č. 810303. Syn má žloutenku typu C, v posledních 4 měsících vysoké JT, může mít i toto vliv na několikaměsíční odbourávání benzodiazepinu? Je mu 20 let.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tuhle otázku neumím zodpovědět s naprostou jistotou, ale i když se může při jaterních onemocněních doba metabolizace a vylučování prodloužit a snižují se kvůli tomu i dávky některých léků, tak tohle je moc dlouhá doba. Díval jsem se kvůli tomu do nějakých tlustých knih. Možná o týdny. Ale o 4 měsíce - to spíš ne. To by játra musela selhávat a to by syn nejspíš nebyl v TK, ale ležel někde na interně. Ale platí - je tady hodně velká individuální variabilita. Rozhodně by platilo, že BZ musí být pozitivní ve všech předchozích testech. Jinak platí, to co jsem psal v 1. odpovědi.