Alkoholismus u manžela
Migela
Ahoj/ Dobrý den.
Obracím se na Vás s dotazem ohledně pití tvrdého alkoholu u mého manžela?.. každý den pije 3-4 piva a ob den k tomu pije ještě i 2 dcl a více vodky s redbullem. Máme spolu 3 malé děti a ani to pro něj není argument, aby s pitím přestal?. dle jeho slov ? To má pod kontrolou?, ale my rodina víme, že nemá. A já se chci zeptat, jak ho přesvědčit/ donutit k nějaké léčbě? Lze ho vůbec nutit?
Jsem už vyčerpaná a nevím jak dál?..
Budu ráda za jakoukoliv odpověď, děkuji Míša.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Míšo,
děkujeme vám za dotaz - není jednoduché určit co je a co ještě není problémové pití. Velmi důležité je ale to, jak to cítíte vy. Píšete, že jste vyčerpaná a nevidíte situaci dobře, to je potřeba brát vážně.
Možná to váš manžel vnímá jinak, ale důležité je abyste společně došli k nějakému řešení. Takového řešení byste mohli dosáhnout třeba v poradně pro rodinné příslušníky osob, které mají problém se závislostí.
Kontakt na poradnu vám posílám níže, jde o pražské zařízení - pokud jste z jiného města, napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Možná se stane, že s vámi váš manžel nebude chtít do poradny jít, trvejte ale na svém a běžte do poradny klidně i sama. I tak to má smysl. Nečekejte samozřejmě, že vám bude vše jasné po jedné návštěvě. Docházení je potřeba udržet delší dobu. Pokud máte v rodině další příslušníky, kterých se situace dotýká, vezměte je do poradny s sebou. K léčbě určitě nikoho nutit nemůžete. Můžete se ale vymezit v tom, co je pro vás ještě únosné a můžete požadovat, aby to partner dodržoval.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel.              +420 284 824 234
GSM:          +420 739 268 527
e-mail:        rodice@sananim.cz
Provozní doba zařízení:
Po :  9:00 - 19:00
Út - Čt : 9:00 - 17:00
Pá :  9:00 - 15:00
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Přeju vám hodně štěstí v řešení celé věci.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková