esko
Lucca
moje kamoska driw brala piko ale ted furt mluwi wo nakym "sobaci"(soboflex esko nebo tak neco) prej neco we smyslu kedry..newite o co jde a pokud ano muzete mi dat wice informaci??diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Vaše kamarádka má zřejmě na mysli lék Subutex (subáč, esko), který se užívá při léčbě závislých na opiátech jako substituční látka. Léčba subutexem má být součástí komplexního terapeutického programu. Subutex je opiodní analgetikum, obsahuje účinnou látku buprenorfin, užívá se v tabletách (není naprosto určen pro injekční užívání). Je k dispozici pouze na speciální lékařský předpis. Více informací najdete například na www.lekarna.cz, když si do vyhledávače v levém horním rohu zadáte slovo "subutex" a do spodního políčka vyhledávače to specifikujete jako "lék". Nevím, jak se k tomuto léku kamarádka dostala, pokud předtím užívala pervitin, ale není zrovna úpně nejštastnější řešení, pokud takový lék užívá bez předpisu. Když byste se k tomu chtěla nějaké podrobnosti (nebo vaše kamarádka), tak pište.