dcera
matka
Dobrý den, obracím se na vás aspoň takto, abych se nějak dobrala k tomu, co se vlastně "možná" děje. Moje dcera je závislá na pervitinu (3x léčebna, 3x neúspěšně). Mé dceři se začaly dělat modřiny všude po těle. Vypadají spíše, jako by ji někdo někde zbil, ale tvrdí, že se dělají samovolně, nyní údajně abstinuje. Modřiny má na rukou, mezi prsty, na stehnech, prsou, lýtkách, kolenech,zadku, prostě jedna velké modřina. Můj dotaz: může to být nějaká známka nemoci, pokud pominu možnost násilí?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Bohužel takto na dálku těžko odhadovat, s čím modřiny na těle Vaší dcery souvisí. Jak píšete, možností je několik: násilí, porucha žilního systému, která může ale i nemusí souviset s užíváním drog, porucha srážlivosti krve atd.....Jinak, než lékařským vyšetřením nebo přiznáním násilí, se myslím k příčině vzniku těchto podlitin nedostanete.
Je možné s Vaší dcerou o tom promluvit? Že máte strach, zda se nejedná o nějaké vážnější onemocnění? Že i s ohledem na její děti je důležité, aby navštívila lékaře? Nebo že se Vám může svěřit, pokud se něco děje a pomůžete jí vyhledat pomoc v případě probíhajícího násilí?
Můžete se podílet na stanovení pravidel asistovaného styku - například že kontakt s dětmi může probíhat pouze v případě, kdy je Vaše dcera zdravá, bez známek možného onemocnění? Máte k ruce doprovázející organizaci nebo OSPOD - všimly si těchto podlitin, řeší je nějak s Vámi?
Mám mnoho otázek, kdy odpovědi na ně by pomohly hledat nejlepší možné cesty. Moc bych Vám doporučila, jestli jste tak již neučinila, obrátit se na službu nabízející podporu rodinám a blízkým osob se závislostí. Tam je možné s podporou odborníků probrat problém více do hloubky a hledat možná řešení.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha blízko, je možné se obrátit například na:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Jestli je Praha pro Vás špatně dostupná, určitě je zkontaktujte, doporučí Vám službu ve Vašem okolí.
Držím palce a přeju klidné dny!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná