Heroin
Jana
Dobrý den,
mám dotaz, jestli vznikne závislost na heroinu už cca po 10 užitích /ne jehlou/, jak dlouho trvá odvykací stav a jestli jsou u něj např. horečky a zimnice.
Moc děkuji.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Pokusím se na vaše otázky přehledně odpovědět.
Ano, závislost na heroinu může vzniknout už po deseti užitích. Respektive může vzniknout mnohem dříve, třeba i po 2-3 užitích.
Odvykací stav trvá různě, může to být něco mezi třemi dny až několika týdny, kdy ještě přetrvávají potíže. Detox v zařízení trvá 1-2 týdny.
U odvykacího stavu jsou běžné zimnice, horečky jsou méně obvyklé.
Chápu vás, že máte o přítele strach. Pokud vyabstinuje a potom znovu užije drogu, je zde větší možnost předávkování - pokud je ale ve věznici neměl by mít k dispozici tak velké množství látky. Riziko se tím zase zmenšuje.
I ve věznici existuje pomoc pro osoby se závislostí, níže vám posílám kontakt. Vy nebo váš přítel se můžete na toto zařízení obrátit a situaci s nimi konzultovat. Samozřejmě o to musí mít zájem hlavně váš přítel.
Kdybyste ještě cokoliv potřebovala bez obav se na nás obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
COKUZ - centrum pro osoby v konfliktu se zákonem, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
mobil: +420 775 766 706
+420 601 575 130
e-mail: vezeni@sananim.cz
Pondělí - pátek: 9 - 13 13.30 - 17.30
Navštěvujeme tyto věznice: Pankrác, Velké Přílepy, Věznice Plzeň-Bory, vazební věznice Praha-Ruzyně, Světlá nad Sázavou, Vinařice a Ostrov n. Ohří.
Na úvodní konzultaci je třeba se telefonicky objednat!
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-pro-osoby-v-konfliktu-se-zakonem-cokuz.html