Alkoholik
kačer
Nevím jak mám promluvit s podřízeným/kolegou, který je z mého pohledu na 100 procent alkoholik. Nechci něco ještě více pokazit a nechci ho na alkohol kontrolovat. Chci mu pomoct.
Myslím, že si vůbec neuvědomuje kam až v závislosti dospěl .
Předem děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Je od vás pěkné, že chcete vašemu podřízenému pomoci. Škoda, že jste nenapsal, jakou práci vykonává. Ve většině zaměstnání může být užití alkoholu i velkým rizikem.
Rozumím ale dobře, že chcete této osobě pomoci, a ne ji ještě víc trápit. Někdy nastavení nějaké hranice může být dobrým začátkem snahy o kontrolu v pití. Takovou hranicí může být i to, že nadřízený o mém pití ví.
Určitě bych vám doporučila s vaším podřízeným přátelsky na téma jeho pití v soukromí promluvit. Možná časem zjistíte, že nechce na svém stavu nic změnit. Ale tento rozhovor mu určitě může pomoci v tom, aby zahlédl sám sebe.
Pokud byste nám ještě psal určitě připojte i popis toho, jak vnímáte znaky závislosti a jak se podle vás závislost u zmíněné osoby projevuje.
V případě potřeby se na nás kdykoliv znovu obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková