Bratr
Ines
Dobrý den ,
Můj bratr užívá drogy , konkretněji co jsem mohla zjistit , chemii s názvem krystaly . Díky užívání této drogy má velké psychické problémy . Zdá se mu že je všemocný a dokáže rozsvítit světla v panelovém domě . Mluví sám se sebou , při jídle háže ubrouskem do vzduchu a zpětně ho chytá . Chceme mu pomoct , máme dojem že je to už na hospitalizaci , v domácích podmínkách a držení ho daleko od dealerů jeho psychika se začíná více přiklánět k nejhoršímu . Bylo mi řečeno od známé která pracuje v Psychiatrické léčebně v Bohnicích že musí sám chtít nastoupit do léčby , ale jak již víme takoví to lidé sami od sebe nechtějí dokud je to nedožene do samého dna . Chceme tomu předejít , jsme připravení veškerou zodpovědnost vzít na sebe jako rodina , podepsat veškeré dokumenty že i proti jeho vůly ho chceme hospitalizovat aby byl pod dozorem lékařů . Nevíme jak tomu dosáhnout a co je vše potřebné aby se ocitl v léčebně a dokázali mu pomoci . Trápí nejen nás ale i sám sebe . Proto vás vřele prosím , o pomoc jak toto vše vyřešit co nejdříve .
Děkuji moc za odpověď
S pozdravem
Pogosyan

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
pokud chcete nechat bratra hospitalizovat, musel by ohrožovat sebe nebo okolí na životě. Potom můžete volat sanitku, která by ho odvezla na psychiatrii. Když se rozhodne, poté, co odezní toto riziko, podepsat reverz (pokud je plnoletý), tak to udělá a vrátí se domů.
Vy za něj nic podepisovat nemůžete, protože je svéprávný a to, že užívá drogy, není důvod k omezení svéprávnosti.
Možná můžete zkusit s bratrem mluvit o svých obavách o jeho duševní zdraví, o tom, co to dělá s vámi, popřípadě ho požádat, zda by s vámi nešel alespoň do Poradny pro rodinu, kde bychom se mohli bavit o tom, co se děje a jak vylepšit vzájemnou komunikaci a spolužití, jak hledat cestu, která by mu pomohla.
Posílám kontakt na naši Poradnu pro rodinu v Praze - 739 268 527 nebo 284 824 234, kde se můžete objednat buď s ním nebo sama (samy) a probereme vaši situaci.
Více informací a kontakt, zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html.
Za Poradnu, Dana Pěčová