Extáze
Party1
Dobrý den, po dlouhé době si chceme dát se ženou extázi na párty.
Měla jako dítě skvrnu na játrech a cca před 5 lety problémy se slinivkou břišní ( to jsme poměrně extázi užívali, já teda víc, ona nepravidelně o víkendu. Max dvě tablety za víkend v jednom večeru)
Abych to specifikoval, po vypití flašky vodky začala zvracet natrávenou krev. Přišlo se na to že jde o slinivku, mysleli jsme že je to chronický zánět, ale po třech měsících diety už vše bylo lepší. Bolest v nadbrisku se dostavila jen ve stresu nebo při špatné strave.
Teď už se bolest nedostavuje vůbec, omezení už nemá a krevní testy jsou čisté, kromě zvýšeného HDL nezdravého cholesterolu.
Zajímalo by mě, jestli je pro ni bezpečné dát si za večer třeba maximálně polovinu tablety extáze, samozřejmě bez čehokoli jiného, jako thc ATP.
Manželce je 37 let.
Nikdy bych ji nechtěl ohrozit, tak se radši ptám lidí kteří vědí více, díky za odpověď a nashledanou.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Party1,
díky moc za Výš dotaz.
Určitě bych s klidným svědomím nedoporučila užívání extáze zcela zdravému člověku, natož pak někomu, kdo má, nebo v minulosti měl, závažné zdravotní problémy, možná související s užíváním návykových látek. A to také s ohledem na to, že nikdy neznáte přesné složení tablety, kterou si dáváte. Ta může obsahovat látky, které by mohly zamávat i s organismem zcela zdravého člověka.
Takže moje odpověď zní: bezpečné to určitě není. To, zda by jí užití tablety ohrozilo nemohu říct, ale nevím, zda tento risk stojí za možné potíže, které by mohl způsobit. To už je asi na Vašem zvážení....
Prosím, zvažte tedy, zda to stojí za to a prosím, buďte na sebe opatrní!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná