drogy
Eliška
Dobrý den,mám dotaz.Nikdy jsem drogy nebrala,ale občas si zakouřím.Mám přítele a doma jsem nedávno objevila inj.stříkačku.Přiznal se mi hned na začátku našeho vztahu ,že dříve si prošel skoro vším,ale že teď jen kouří a občas si dá ečko.Pozoruji ho co jsem tu inj.stříkačku objevila což je 14 dní,ale nic zvláštního nevidím asi proto,že se v tom nevyznám.Včera byl 4hodiny pryč a stříkačku měl sebou,když se vrátil vypadal normálně (oči i papenky)jen měl dost zpocený tričko a byl červenější v obličeji.Nevím co s tím, mám strach aby se k něčemu zase nevrátil a hlavně nevím jestli mu mám říct,že jsem jí objevila at mě to vysvětlí,nebo ho nechat až se přizná,ale to může být pozdě,jestli být na něj tvrdá a nebo spíš jít na to po dobrým nebo se dál tvářit,že se nic neděje a počkat na co přijdu?A co vlastrně bere?Jsem v tomhle nějak zaostalá, přítel se bohužel pohybuje mezi lidma,kteří si myslím,že jen nehulí a hlavně se v tomhle okolí na rozdíl odemne už 8 let.Dopředu díky za radu.Dívala jsem se i na popis jednotlivých drog,ale je dost všeobecný a asi každý má taky jiný reakce.A co má taky z toho,že si veme během večera třeba 5 eček? Když je semnou tak se hlídá,ale někdy,když je pryč celou noc,což mě může ranit mrtvice tak pak neco během týdne řekne,takže si to pak spojím,co všechno do sebe nacpal.Ještě jednou dík za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, těžko Vám odpovím na otázku, co Váš přítel bere. To se opravdu nedá odhadnout jen z toho, že pravděpodobně bere drogu injekčně. I takových látek je spousta. Věřím ale, že Vás to hodně znervózňuje, vůbec se Vám nedivím. Myslím, že je na čase si s přítelem promluvit o tom, jak to s drogami má. Obzvášť pokud už má nějaké zkušenosti za sebou, měl by pochopit Vaše oprávněné obavy. Pokud s ním žijete, máte právo vědět o tak závažné věci, jako je užívání drog. Nevím, kde jste stříkačku našla, pokud to bylo někde, kde ji neopatrně nechal Vám na očích, není důvod, proč mu neříct, že jste na ni narazila. Pokud tomu tak není, a našla jste ji v jeho osobních věcech, je možné tuto informaci zatím vynechat a začít třeba od jeho extázových experimentů (máte pravdu, že 5 éček za večer je dost na někoho, kdo tvrdí, že s drogami už problém nemá). Rothodně se toho rozhovoru nebojte, čím dřív si celou věc vyjasníte, tím líp. Přeji hodně odvahy!