Pervitin spanek
Ksťa
Přítel jednou za čas šňupe pervitin . Je takhle 3 až 5 dní vzhůru . Jednou si šel lehnout a ze spaní byl neklidný, škrabal se po celém těle a byl zmatený . Co tento stav může známenat? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pervitin je stimulant, to znamená, že lidi nabudí, nepociťují únavu a dokáží být více hodin vzhůru, aniž by potřebovali spát, jíst nebo pít. Tento stav jim vydrží v řádu hodin, nikoli několika dní, tak jak popisujete u přítele. I z toho důvodu bych se domnívala, že užil drogu několikrát za sebou. Po několikadenní jízdě bývá člověk vyčerpaný. Unavený je jak fyzicky, tak psychicky. Fyzická únava se pak projeví na zvýšené potřebě spánku, doplnění stravy a tekutin, únava psychická se může projevit třeba tím, že člověk začne vnímat věci a reagovat na okolí jinak, než obvykle. Výjimkou není ani to, že několikadenní jízda bez odpočinku má za následek toxickou psychozu. Takže vámi zmiňovaný neklid, škrabání, zmatenost můžou být následek právě toho nedostatečného odpočinku a celkového vyčerpání. Ale těžko říct. Na to toho vím o vašem příteli jen velmi málo.
Snad tedy alespoň takto.
A ještě mě napadá ... jak to zvládáte vy, žít s někým, kdo užívá drogy? Nemáte z toho obavy? O něj? O sebe?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.