benzodiazepiny
matka
Děkuji tímto panu Mudr. Minaříkovi za odpověď na můj dotaz č. 810303. Je tedy pravda, že mě moc nepotěšil, pevně jsem doufala, že je možné tak malé množství mít. Psal jste, abych si s tím hlavu nedělala, pokud si to nedělá léčebné zařízení, jenže je to trochu složitější. Tyto testy v moči mu dělá lékař pro jaterní a inf. nemoci, jelikož má syn žloutenku C. V moči ho zajímá jen pervitin a heroin, aby po nějaké době mohl nasadit interferon. Syn má velmi špatné JT - ALT 10. Lékař i terapeuti doporučují ukončení léčby v komunitě a naprostý klidový režim, aby se JT snížili. V komunitě o těchto testech nevědí a na benzodiazepiny se v komunitě testy nedělají. Trápí mě hlavně to, že chceme za týden ukončit léčbu v komunitě a soustředit se na zlepšení zdravotního stavu. Jestli syn během pobytu nějaké léky užil, jak mu mohu věřit, že je připraven na pobyt doma a že to vše zvládne. Takže fakt vůbec nevím jak se zachovat. Syn popírá jakékoliv užití léku, ale to popíral vždy.V komunitě je nyní 6,5 měsíce.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně toho pozitivního testu nezbývá než doufat, že je vše O.K. Protože - jak jsem již býval pravil, záleží na použité metodice, ... V souvislosti s tou léčbou interferonem - vážil bych variantu, resp. měl bych doporučení vzhledem k synovi - pokud si sám sebou není jist, ať nástup na něj zváží. Protože, pokud selže, novou šanci mít nemusí (je to drahé a pojišťovna si to hlídá) a navíc, pokud by nastupoval opakovaně, opakovaná léčba má menší šanci na úspěch. Tohle je něco, co si musí rozhodnout sám. Protože - vy můžete mít pochybnosti - ale jsou vaše a to, jak to bude, je na synovi. On musí vědět, on se musí rozhodnout. Vy můžete maximálně říct: "Mám pochybnosti o tom, jak to s tím testem bylo, ale je to na tobě, ty víš nejlíp jak to je. Tady máš fakta (opakovaná léčba je méně úspěšná, znova tě do léčby nepřijmou, ...) - rozhodni se jak chceš, jen věz, že tohle je tvoje odpovědnost a tvůj život. Já svoje udělala." Pokud máte dojem, že to takhle neumíte, tak to dejte synovi přečíst. Třeba to bude k něčemu dobré. P.s. Přeju pevné nervy.