Drogy s sexuální život
Laxurg
Dobrý den. Mám dost osobní dotaz. Jsem homosexuál a mám přítele. Můj partner je závislý na metamfetaminu. Drogu si aplikuje cca 1x týdně. Dotaz se týká našeho sexuálního života. Načetl jsem si dost informací o této problematice a náš sexuální život ani vztah neni nic výjimečného. Lépe řečeno, nejsme v tom sami. Ja sám na drogách závislý nejsem. Co se týká sexu, partner má chuť na sex pouze tehdy, kdy ma v těle drogu. Ale v tu chvíli semnou nechce spát, protože se bojí, že by se přes sliznice mohla droga dostat i do mého těla. A to samozřejmě nechci ani ja, ani on. Je toto prosím možné? Aby se droga přenesla při analním nebo oralním sexu bez ochrany? Jsme partneři, ochranu nepoužíváme.
A jak prosím pracovat na tom, aby měl partner chuť na sex i bez drog? Chodíme do odvykacího centra , ale odvykání bude trvat. Děkuji za radu. L.

Odpověděl: Amrit Sen
Laxurgu, zdravím Vás,
díky za důvěru. Sexuálním stykem se od partnera intoxikovat nemůžete. Rizikem je možný přenos HIV, žloutenek a syfilis, ať už jste si s partnerem věrní, či ne. Proto oběma doporučuji kondom, nebo další typy profylace, například PREP pre-expoziční profylaxi https://www.chciprep.cz/co-je-prep.
Zároveň doporučuji se pravidelně testovat.
Chem sex obrušuje city a dusí lásku a i na něm samotném vzniká závislost, o drogové závislosti nemluvě.
Takto zasažený člověk, kromě jiného ztráci zájem o sex bez drog, za nějaký čas ho ani nemusí být schopen, v krajním případě bez drog, ani s drogami. Co je však nejsmutnější, ztratí schopnost milovat.
Omlouvám se, nemám v úmyslu Vás strašit, to jen na okraj.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.