Jak dostat příbuzného do léčebny
Stana
Dobrý den,
můj otec se před cca 10 letech léčil z alkoholismu a poté několik let abstinoval. Před třemi lety začel znovu pít, dnes se situace stává opět neúnosná - včera byl hospitalizován, protože pod vlivem upadl a byl krátce bez sebe.
Chtěla bych se zeptat, jaké jsou možné postupy, jak ho přimět znovu nastoupit k léčení? Je nutné doporučení od praktické lékařky?
Jestli si dobře pamatuji, před těmi lety jsme polocii nahlásili, že nás napadl, ta ho do léčebny odvezla a my mu pak domluvili, když vystřízlivěl, aby léčbu podstoupil...
Děkuji za radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Stáňo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci, obavy i starost o otce. Váš otec podle všeho potřebuje intenzivní léčbu závislosti, vzít ji zgruntu a po ní se dlouhodobě doléčovat. Léčbu si musí otec vyřídit sám, to znamená, poradit se osobně s odborníky a vybrat si konkrétní zařízení a s ním si vyjednat podmínky a termín nástupu.
Ptáte se, jak podpořit motivaci otce, aby potřebné roky podniknul. Internetové poradenství má své limity, doporučuji Vám zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby blízkým lidí, kteří mají se závislostí na alkoholu a domluvit si termín schůzky. Po bližším seznámení s příběhem a momentální situací Vám doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, jak ji řešit, abyste "ošetřila" sebe a jalk se lze pokusit podpořit motivaci otce k léčbě.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat a objednat se do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodinu a blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud se potřebujete ještě na něco doptat, napište.
Přeji Vám i tatínkovi vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.