Toxická psychóza(?)
Sabena
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, co mám dělat PRÁVĚ TEĎ. Přítel (uživatel pervitinu) se poslední cca 2-3 měsíce chová divně. Nejdříve mu přepínalo dá se říct “ne tak často”, ale čím dál se to zhoršuje. Chvíli se je to normální - je to ten člověk, kterého znám, ale např.: jde si jen vyčistit zuby nebo dát vařit vodu na kafe, vrátí se a je to úplně někdo jiný- monstrum. Začne mi nadávat, tak odpornýma nadávkama.. Mlátí mě. Myslí si, že ho podvádím (jednou jsem mu přes videohovor musela ukázat celý barák, jestli tam někdo není schovaný..dokonce jsem musela ukázat i šuplíky na spodní prádlo a otevřít mrazák s lednicí). Když se seberu a odejdu, běží za mnou, chytne mě, hází po mně věci.. Jednou jsem se napila takového toho eiskaffe (krabička, s brčkem) a u toho jsem srkla a on na mě vyjel: “Co si mi to řekla? Ty mi budeš nadávat ty mrdko? Ty si mi řekla mrdko!” A teď jsem mu sice utekla, ale klíče od baráku ( k našim) mám u něj a vlastně všechny věci, co potrebuju. Jsem na vesnici a nemám jak se dostat domu do města. K němu pro věci se bojím. Mobil se mi vybíjí. Mám volat záchranku nebo policii?

Odpověděl: Amrit Sen
Sabeno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Vaše situace je z mého pohledu dlouhodobě krizová a kritická, s výhledem, že pokud v ní budete zůstávát, bude eskalovat a ať už se to bude týkat Vás, partnera, nebo kohokoli jiného, může dojít k neštěstí, či tragédii.
Neštěstí se už děje, partner Vás bije, napadá a psychicky týrá, to vše je naprosto přes čáru. Ano, v popsaných situacích rozhodně volejte sanitku i policii zároveň.
Ty však situaci dlouhodobě nevyřeší, potřebujete pomoc zkušených odborníků, kteří Vás podpoří a doporučí konkrétní kroky, bezpečné postupy, jak se ochránit nejen pro tuto chvíli.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zkušené odborníky a bezplatné služby obratem pošleme.
Už teď volejte na některou z bezplatných krizových linek, některé fungují nonstop.
Linka Bílý kruh bezpečí: 116 006
https://www.bkb.cz/
Další krizové linky:
https://www.mvcr.cz/clanek/adresar-pomoci-telefonni-informacni-a-krizove-linky-a-online-pomoc-v-ceske-republice.aspx
https://socialni.praha.eu/jnp/cz/aktuality/krizove_linky.html
https://psychoportal.cz/linky-duvery/
Na nic nečekejte, jednejte, kdykoli napište.
Džím pace! Amrit Sen.