Jak pomoci?
Duppka
Nedávno se mi přiznal můj přítel, že vzhledem ke svým problémům začal užívat pervitin, bere ho asi rok, nemůže přestat, nevím, v jaké míře, vlastně nevím vůbec nic, nečekala jsem to, neznám nikoho ve svém okolí, kdo by bral jakékoliv drogy, dost to se mnou seklo, plánovali jsme rodinu, atd. Teď nevím. Vím jen to, že bych mu ráda pomohla. Řekl mi, že pro něho samotného je již vítězství to, že mi to dokázal říct. Jak mu můžu pomoci? Existuje léčení? Vůbec si to nedovedu všechno vysvětlit, nevím, jak se chovat. Jde závislost vyléčit? Děkuji moc za odpověď. Zmatená

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že to pro vás musí být šok. Chápu samozřejmě, že byste mu ráda pomohla. Závislost se léčit dá. Existují různé způsoby léčby. Ovšem váš přítel se pro léčbu musí rozhdonout sám, vy mu můžete být podporou - ale pokud zatím nemá v úmyslu přestat pervitin užívat, případně se jít léčit - tak mui bohužel moc pomoci nemůžete. Mám pocit, že by bylo v tuhle chvíli nejvhodnější, kdybyste situaci mohla zkonzultovat s někým z odborníků, poradit se, co dělat, případně někam se zajít poradit i společně s přítelem. Jistě byste získala potřebné informace jednak o problematice drog, jednak k možnostem léčby, podporu a situace by se vám určitě lépe zvládala. Nevím bohužel odkud jste, takže vám nemůžu doporučit nikoho konkrétního z kolegů nebo konkrétní zařízení, kam se obrátit. Pokud byste o kontakty měla zájem, napište mi, odkud jste. Pokud byste váhala a chtěla více informací, tak samozřejmě můžete klidně psát taky. Zatím držím palce. Situace není neřešitelná, i když to na první pohled tak může vypadat.