Je můj přítel závislý?
Nuny
Dobrý den, mám přítele, který je uživatel marihuany. Dá si jedno až sedm "brček" denně. Do toho ještě popíjí alkohol, víno, ale spíš pivo, cca šest piv denně. V tomto stavu je ale v uvozovkách v pohodě. Klidný, hodný, milující - bez THC je spíš uzavřený, introvert. City projevuje,ale po trávě je víc otevřený. Na co se chci ale zeptat, jestli je možné, že by bral i jiné drogy. Především mě zajímá pervitin a kokain. Jednou za čas, cca za tři měsíce se stane,že dojde k rozchodu. A to probíhá tak, že je to z hodiny na hodinu. Vždy je to šok pro mě, protože vše je ok, pak odejde třeba do práce a najednou se dozvím,že je konec. Známe se delší dobu a stalo se mi to již několikrát. Chci si jen potvrdit nebo vyvrátit svou teorii. Stalo se mi,že jsme byli domluveni na tom,že zajdeme někam na jídlo, v telefonu byl milý a na společný čas se těšil. Za dvě hodiny bylo ale vše jinak. Nechtěl mě vidět a ukončil vztah. Za týden bylo ale zase vše v pohodě. Taky se mi stalo,že když jsem u něj přespala,byl úplně horký a hodně mu tlouklo srdce. Jednou byl zase hrozně zpocený. Ale ne klasicky jako když Vám je teplo pod dekou. Byl mokrý jak když právě vylezl z bazénu. Po celém těle. Když spí, tak má záškuby rukou,ale jen někdy a někdy mluví ze spaní. Asi dvakrát se mi stalo,že si sedl na postel a mluvil se mnou. Já mu odpovídala, protože jsem si myslela,že je vzhůru. Nikdy jsem ho neviděla,že by si drogu vzal. Nikdy jsem neviděla,že by měl pomůcky k užívání, natož přímo drogu. Díky tomu,že užívá i marihuanu a alkohol si právě nejsem jistá, jestli se to vše tak promíchá a já jsem jen paranoidní. Rozšířené zorničky nemá. Ale zase je pravda,že jsem nikdy nebyla u toho, když drogu eventuálně užil, pokud užil. Je tedy možné, že by tyto stavy způsobovalo THC a alkohol, nebo je to spíš něco jiného. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
je obtížné takto říci, zda v chování partnera hrají roli jiné drogy než marihuana a alkohol. Ale spíše, dle Vámi sdělených informací, bych to dávala do souvislostí s právě  těmito látkami.  Při dlouhodobém užívání thc i alkoholu dochází k změnám v sociálním fungování, neadekvátním reakcím, podrážděnosti. Může to mít vliv na somatický stav většinou při odvykacim stavu, kdy nic neužil.
Zkuste si o Vašich obavách o jeho zdraví promluvit. Také bych otevřeně mluvila o nejistotě v jeho ambivalentním chování, co to s Vámi dělá. Komunikace je důležitá, abyste mohli spolu fungovat dále. Můžete případně využít i odborných adiktologickych služeb, jak poradenství,
pro Vás nebo pro partnera.
Pokud budete chtít, dáme Vám odkaz na zařízení v místě bydliště
Držím palce.
HS