Jak zbavit závislosti na pervitinu mámu mého ditete
Jakub
Dobrý den,moje bývalá probírali pernik co jí znám cca 12let ,ale narozením dítěte vše ustanovení rozuměli jsme si,začal jsem pracovat v Německu,po delší době, přestala chodit do práce malý byl věčně u tchyně,když jsem přijel po 14dnech nikdo nebyl doma ,prý malý je nemocný,syn mi řekl, maminka už týden nebyla doma,po té mi sdělila, že si někoho našla,že je tam sranda a kluk bude mít lepší vzor,a našla si lidi, kteří berou pervitin v okolí jílové u Prahy,teď přišla úplně o vše, chce se ke mě vrátit,chci celou rodinu,možná se sem ta otázka nehodí,ale lze vůbec, fetaka zlomit ,změnit,mě přijde, že ne chci jen syna

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jakube,
díky za Váš dotaz. K Vaší otázce: zlomit někoho úplně nejde, klíčové je, aby on sám chtěl svojí situaci změnit. Bez této vlastní motivace bývají snahy okolí většinou neúčinné. Každý má ten moment, kdy si řekne stop, někde jinde. Pro někoho je bodem zlomu těhotenství, rodičovství, pád na úplné dno.....
Zkuste Vaší bývalé partnerce doporučit místa, na která se lze obrátit, pokud by se ke změně opravdu rozhodla. Mohu doporučit například Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede paní Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům - uživatelům návykových látek. Je možní s ní probrat jak braní a například možnosti léčby, tak otázky týkající se rodičovství - zda již zasáhl OSPOD (tedy Orgán sociálně právní ochrany dítěte), jaké si klade podmínky, jaké jsou například možnosti léčby pro matku s dítětem atd.
Pokud byste rád Vy sám celou situaci s někým detailněji probral, můžete se obrátit například na Poradnu pro rodinu SANANIM. Je to služba pro blízké osob se závislostí, lze s nimi mluvit o tom, jaká je situace, jaké máte plány například ve vztahu k péči o syna atd.
Více o Centru komplexní péče naleznete zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Více o Pradně pro rodinu zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Více k tématu návykových látek a rodičovství se dočtete zde: www.mamaadrogy.cz
Držím palce a přeju, ať se máte se synem co možná nejlépe!
Pokud bychom Vám mohli ještě jakkoliv pomoci, neváhejte a pište.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná