pomoc
Sara
dobry den,potrebovala bych pomoct,uz dlsi dobu chodim s klukem ktery je docela zavisly na perniku(bere od 14)ne kazdy den,ale nekolikrat do tydne,ze zacatku to omezoval dal si i jednou za 10-14dni,ted sem ho dlouho nevidela a myslim ze bral skoro kazdy den,rikal ze casto mysli na sebevrazdu....dokonce si mysli ze zachvili umre,nechal skoly,ma stihy atd.sam nechce prestat,existuje treba nejaky psychiatr-ketry by ho mohl nejak presvedcit nebo naka denni terapie?

Odpověděl: Martin Hulík
Nějaká pomoc pro vašeho přítele jistě existuje. Léčit se může nejen v pobytovém zařízení, ale i ambulantně - formou docházky do léčebného programu. Zkuste se obrátit na kontaktní centrum ve vašem okolí a nechte si poradit. (Když napíšete, z jakého jste regionu, vyhledáme vám potřebné kontakty.). Tolik k léčbě. Zásadní ale je, že váš přítel musí sám projevit snahu a to nejen slovně, ale i činy. Jinak totiž bude brát dál a vy s tím nic nezmůžete, akorát se budete trápit. Nepíšete, jak to máte vy sama s drogami, proto jenom stručně: to nejhorší, co by se mohlo stát je, že si sama dáte perník - buď ze zoufalství, nebo abyste ho "pochopila". Můžete vašemu příteli poradit, kam se má obrátit pro odbornou pomoc, ale vy sama mu pravděpodobně nepomůžete. Stanovte si pevnou hranici, kam až vašeho přítele necháte zajít, za jakých podmínek je váš vztah perspektivní a kdy už to nemá cenu. Je to těžké rozhodování a bylo by fajn, kdybyste se sama obrátila na odborníky, kteří vám pomohou se v situaci orientovat a podpoří vás. Držím palce.