Jsem zoufalá
Adina
Syn bere drogy již druhým rokem. Před rokem mi přiznal LSD, marihuanu, léky ( říká se jim pro energii, nevím přesně). Teď po roce si myslím že je to i více druhů, ale už mi to nechce přiznat. Stále tvrdí že jen kouří marihuanu. Shodil snad 20 kg nejí, stále spí. Pořád je unavený. Mám o něj strach a nevím co mám dělat. Zkoušela jsem snad všechno. Nic nezabírá. Je to čím dál horší.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Adino,
dle popisu situace si nejsem jistá, jestli syn teď stojí o nějakou pomoc. Zároveň chápu, že o něho máte strach. To, jak jste zatím postupovala, bylo pravděpodobně to nejlepší, co jste v danou chvíli mohla udělat. Myslím, že teď byste v první řadě měla myslet na sebe, abyste vydržela s fyzickým i psychickým zdravím do doby, až Vás bude zase potřebovat a bude o pomoc stát. Tedy až se rozhodne, že s drogami končí nebo chce něco změnit. Zatím můžete využít podpory nejen blízkých. Podporou by pro Vás mohl být i intenzivnější kontakt s odbornou pomocí, tedy s nějakou poradnou pro rodiny a blízké závislých. Zde si ve spolupráci s odborníky můžete ujasnit další kroky, jak komunikovat spolu se synem a jakých chyb se vyvarovat. Na první konzultaci je dobré se telefonicky objednat.Na setkání s Vámi může přijít i někod další z rodiny, pokud bude mít zájem. Většinou se jedná o bezplatnou konzultaci. Nemusí to být pouze jednorázová konzultace, ale můžete pro sebe využít podpůrnou konzultaci, společné rodinné setkání a některá zařízení nabízí i skupiny pro rodinné příslušníky.
V místě Vašeho bydliště se můžete obracet na tyto zařízení:
Brno, Terapeutické centrum v Jihomoravském kraji
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ambulantní programHilleho 5, Brno, 621 00
tel.: 541227704, 608719801
Brno, Adiktologická ambulance
Remedis, s. r. o.
Ambulantní program
Bratislavská 41, Brno, 602 00
Tel.: 720 071 462
Brno, Ambulance RENADI
RENADI o. p. s.
Ambulantní program
Bratislavská 2, 3. patro, Brno, 602 00
Tel.: 539 011 302, 721 911 633
Věřím, že se Vám zadaří najít řešení.
Přeji Vám hodně trpělivosti a sil a věřte, že v tom nejste sama.
HS