Závislý přítel
Majda
Můj přítel byl závislý na koksu, když jsme spolu chodili dost to omezil, ale bohužel znova do toho spadl , dokonce mě opustil s tím že je mladý ze je mu 21 a ze teď fetovat chce. Když jsme spolu chodili a nefetoval byl uplne jiný člověk, hrozne ho to mění má sebevražedné myšlenky, několikrát skončil i v nemocnici s panickou atakou. Jak mu mám pomoct a jak ho z toho zase dostat a napořád ?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Majdo,
děkujeme vám za dotaz.
Jste opravdu ve složité situaci, kdy je těžké sledovat, jak se přítel ničí a riskuje svůj život a zdraví. Bohužel pokud nebude chtít on sám se svou závislostí něco dělat, tak se obávám, že Vy s tím nic nesvedete. Chápu, že Vám na příteli záleží, máte ho ráda a asi byste si přála, aby normálně fungoval. Je však plnoletý a svéprávný za sebe rozhodovat a zodpovědný za své činy. Nevím, co by mohlo přítele motivovat ke změně.  Pro Vás je však možnost navštívit odborné zařízení pro blízké osoby uživatelů a nezávazně (lze i anonymně) vše více a podrobněji probrat, poradit se co a jak dál.
Nepíšete odkud jste, ale v Praze se můžete obrátit například na Poradnu pro rodinu, SANANIM z.ú.
Žitná 1574/51, Praha 1
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Do poradny pro rodiče můžete jít sama, ale také s přítelem. Pokud by měl zájem situaci společně řešit.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Základní doporučení a informace naleznete také zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud nejste z Prahy a budete potřebovat odkazy na podobná zařízení v místě bydliště, napište okres bydliště a pokusíme se Vám dát patřičné odkazy. Případně doplníme další informace.
Za Drogovou poradnu
HS