manželství a tráva
kopletinka
Už 5 let můj manžel (34) hulí trávu, poslední dva roky (můj odhad) každý den, už si s tím nevím rady, byl to spolejhlivej fajn chlap a tak jsem se po nedávném rozchodu nechala "ukecat", ale pokaždé když se snaží přestat, tak je problém má velké výkyvy nálady a jeho vztek obrací proti mě. Už mě napadá jen rozvod, máme holčičku (6)začala chodit do školy a je toho na mě opravdu hodně a taky se bojím aby do budoucna neměla ty sklony také.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že jste v obtížné situaci. Napadá mě, že by jistě stálo za to vyzkoušet ještě nějaké další varianty řešení, než se rozhodnete podat žádost o rozvod. Samozřejmě, že manželovo každodenní kouření trávy asi rodinné komunikaci a atmosféře nepřispívá a že se obáváte, jak to bude do budoucna vypadat a jak na situaci bude reagovat vaše dcera. Nicméně, uvádíte, že se manžel pokoušel s užíváním přestat. Myslím, že pokud jeho pokusy byly opakovaně neúspěšné a navíc provázené tím, že se jeho podrážděnost obracela proti vám, bylo by možná na místě zkusit kontaktovat někoho z odborníků, který by mu pomohl problémy spojené s vysazením marihuany a se změnou životního stylu překonat. Pokud člověk, který se snaží s jakoukoli drogou přestat, má nějakou odbornou podporu, je výrazně vyšší šance na úspěch a navíc by se mělo zmírnit to, že manžel bude své rozlady přenášet na vás. Ovšem, pokud manžel bude k něčemu podobnému ochoten, jestliže chce ve svém životním stylu pokračovat bez ohledu na možné zhoršující se rodinné problémy, tak je velmi obtížné s tím něco udělat. Také mě napadá, že by možná nebylo od věci, pokud vy sama byste situaci s někým z profesionálů mohla zkonzultovat, abyste získala nějakou podporu a inspiraci, jak problém řešit. Zvažte to. Nevím, bohužel odkud jste, tak vám nemohu nikoho konkrétního doporučit. Pokud budete chtít, napište mi, odkud jste a já vám zkusím někoho z kolegů najít. Zatím držím palce.