Gamblerství
Margareta
Dobrý den, můj dospělý syn je gambler. Propadl tomu až v dospělosti. Po rozchodu s přítelkyní nejprve začal užívat příležitostně Pervitin, závislosti se zbavil, navštěvuje psychiatra, bere léky, léčí se i s ADHD. Teď byl na léčení gamblerství, po měsíci léčbu přerušil. Nechtěl napsat životopis, protože se nechtěl svěřovat cizím lidem.Bydlí u mě doma,pracuje,dluhy jsem mu zaplatila a nevím jak dál. Vyhodit ho nechci, protože by mě to zničilo. Skončil by na ulici. Vůbec si nevím rady. Děkuji za radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Margareto,
a děkuji vám za důvěru i za dotaz, se kterým se na naši poradnu obracíte.
Podle toho, co píšete, to vypadá, že je situace komplikovaná a už trvá delší dobu. Zdá se, že syn má obecně problémy se závislostmi, dost možná i impulsivitou, zmínila jste ADHD, užívání pervitinu, gambling. Na jednu stranu se sebou chce nejspíš něco dělat, má práci a šel do léčby, chodí k psychiatrovi, dokázal zastavit užívání pervitinu, na stranu druhou u vás stále bydlí, vy platíte jeho dluhy, do další léčby nechce a odmítne napsat životopis. Možná by v tuhle chvíli bylo nejlepší zajít do poradny, kde byste mohla celou svou a synovu situaci podrobně probrat, mluvit o všem, co máte za sebou, co jste zkoušela, co fungovalo, co ne, ulevit si trochu od pocitů viny a společně s terapeutem hledat cesty, jak dál. Co vy na to? Dávalo by vám to smysl? Pokud ano, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.