k 211401pro T.Haranta
matka
Zdravím Vás v novém roce,doufejme lepším,klidnějším.K mému dotazu ještě něco..syn ani já jsme nikdy nevyhledali žádnou pomoc lékaře ani žádnou poradnu.Tvrdil mi, že mu stejně nikdo nepomůže, že musí chtít sám a chtěl.Já jsem jeho braním drog poznamenaná snad na celý život,pořád se bojím.Kupuji drogové testy a ty mu občas udělám, jako třeba zrovna včera a test byl pozitivní a jsem zase v tom. V noci nespím a přemýšlím, jak dlouho bude toto trápení trvat.Syn pořád jen zapírá a lže mi. O drogách už vím skoro všechno,čtu pravidelně dotazy a odpovědi ve Vaší poradně a jsem už úplně šílená.Vím,že pokud nebude chtít on,nikdo a nikdy ho nedonutí a spitím a drogami přestat.Děkuji za možnost aspoň se vypsat z toho smutku.Pěkný den.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, děkuji za další informace... Dost nelehká situace a pokud máte potřebu, můžete se kdykoli vypsat z Vašich starostí. Jestli Vás to zajímá, mohu napsat pár řádků, co mě osobně k Vaší situaci napadá. Berte to však s rezervou - vím pouze asi 20 řádků informací a pouze z jedné strany... Stále nevím kolik je synovi let, co se děje v případě pozitivních testů.. Přesto to z mého pohledu vypadá tak, že závislost je důležitou součástí Vašich rodinných vztahů. Že slouží jako prostředek k získání ?čehosi? Viz. i skrytá poznámka. Úplně ideální by bylo, kdyby jste všichni vyhledali odbornou pomoc a zjistili, jakou úlohu hraje alkohol či drogy ve Vašich vztazích...Pro každého to bude mít jiný význam a bylo by dobré vědět jaký. Pak by s tím šlo snáze něco udělat. Když nebudou ostatní chtít, můžete ji vyhledat ale i Vy samotná. Určitě tím nic neztratíte. Naopak můžete jenom získat. Jestli máte zájem a napíšete odkud jste, mohu Vám zaslat kontakty. Přeji hodně síly a trpělivosti. Hezký den