Moje dcera a drogy 😭
Miky
Dobrý den, mám velké obavy, že má dcera (25let) bere drogy... Je zrychlená, nemá pojem o čase, výrazně zhubla, zhoršila se jí hodně pleť (akné). Jelikož už 5let bydlí sama, tak se moc nevídáme, ale rozešla se s hodným klukem, vyhodili jí dnes z práce, jelikož jí chtěli vzít na testy a odmítla s tím, že není žádný feťák, což si protiřečí, protože kdyby nebrala, šla by. Je poslední dobou i agresivní, vznětlivá, vztahovačná, nechce se mnou moc komunikovat,často krvácí. Strašně se o ní bojím 😭 nevím, jak jí pomoct, vím že musí chtít sama, že je dospělá, ale mám jen jí a mám o ní velký strach. Omlouvám se za zkomolený dotaz, ale píšu, jak mi to přijde pod ruku, tok myšlenek ještě rychlejší... Děkuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Miky,
díky za důvěru i za dotaz. Chápu to tak, že máte o dceru velký strach. Chtěla byste jí nějak pomoct, ale vlastně nevíte jak. Je to tak?
Umím si docela dobře představit, že dcera nechce nic měnit a jakýkoli problém v tuhle chvíli popírá. Nejspíš nebude vůbec jednoduché s ní o drogách mluvit. Často bývají lidé v podobných chvílích agresivní, zlobí se a někdy i ubližují svým blízkým. I proto bych vám poradila obrátit se v tuhle chvíli na poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog. V každém větším městě dnes najdete adiktologickou ambulanci, kde vám dají kontakty. Pokud byste byla z Prahy, odkázala bych vás na naši Poradnu pro rodinu. Podobné poradny fungují diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se. Jednak byste tam mohla mluvit o všem podrobněji, druhak by se vám trochu ulevilo. Získála byste informace o tom, co můžete dělat, zmapovala byste možnosti, jaké má dcera. Dávalo by vám něco takového smysl?
Máte samosebou pravdu, že hlavní je, aby chtěla něco změnit ona sama. A určitě se nestane ze dne na den žádný zázrak. Ale my věříme, že rodina je systém, ve kterém se lidé navzájem ovlivňují. Někdy to trvá, ale nastavení hranic, nabídka pomoci a podpory v situaci, kdy bude dcera něco chtít změnit, starání se o sebe a hledání toho, jak se se situací vyrovnat, vám může hodně pomoct ,a zároveň tím do budoucna můžete ochránit váš vztah s dcerou.
Snad v tuto chvíli alespoň takto. Budu ráda, když napíšete, jak se sitauce vyvíjí a jestli jste využila návštěvy některé poradny.
S přáním hodně sil a trpělivosti.
Gabriela Minařík.