Pre dr.Mariiu Saudkovu
Jarka
Ďakujem pekne za Vašu odpoveď.syn má 26 rokov.Momentalne je na liečení.Treti deň má za sebou ale neviem či vydrží 3 mesiace.Bojim sa že to nezvládne a podpíše reverz.Syn po príchode z väzenia kde bol 10 mesiacov začal po týždni opäť pichať pervitín.Tak už 2 mesiace žije na ulici.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
jak jsem už psala - Vaše situace není jednoduchá. Nechápete syna, snažíte se mu pomoct a on do toho stále padá. Je dospělý a vy v tuto chvíli nemůžete dělat vůbec nic s tím, co dělá on. Je to jeho život a jen z jeho vnitřního přesvědčení může vzejít touha něco změnit. Je dobře, že ho nenecháte žít ve společné domácnosti. Tím by se vaše vztahy jen zhoršovaly.
Se synem nemůžete dělat nic, ale můžete pracovat se sebou - má to smysl. Navštivte vhodné zařízení pro rodiče a rodinné příslušníky závislých. Bohužel se mi nepodařilo nic najít, ale zkuste se informovat v zařízeních, kde se váš syn léčil. Často existují skupiny, kde si rodiče mohou sdílet své zkušenosti. To, že vy sama budete docházet do odborného zařízení může pomoci i vašemu synovi.
Nevyhrocujte konflikty a myslete na sebe. Zároveň mu zkuste věřit, že to nakonec dokáže. Závislost je nemoc a není tak snadné se jí zbavit.
Přeji vám, ať se u vás vše brzy vyřeší.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/