Pervitin
M21
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem, protože nevím přesně, jak se už zachovat. Můj partner bral pervitin něco okolo 10let, kdy poslední půl rok byl na tom špatně a dával si každý den (nevěděla jsem o tom). V lednu letošního roku jakmile přišel o mě, rodinu posunul stranou, málem přišel o práci se rozhodl, že s tím přestane. Vrátili jsme se k sobě, přestěhovali k jeho rodičům a začali ho pravidelně testovat. Samozřejmě při něm stojíme jako opora, a tak byly nastavené pravidla, které jsme zmírňovali podle komunikace, co chce i on. Bohužel to došlo do fáze, kdy měl po půl roce recidivu cca 2týdny a falšoval testy na moč.Po zjištění mi kývl na ambulantní léčbu, protože sám chce přestat, ale zbytek věcí jako kontakty dealerů, automaty odsunout sám nechce. Mám si trvat striktně na podmínkách odsunutí těchto věcí nebo dát tomu raději volný průběh? Bohužel kvůli relapsům nevím, jak se zachovat a nechci zároveň, aby se cítil dle jeho slov jako "pes". Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení i obyvy, jsou zcela na místě a připravte se, pokud se rozhodnete zůstat součástí martyria, na běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem.
Z toho co píšete, závislost, lži, nedůvěra ve vztahu a žádná konkrétní cílená práce na sobě vyplývá jen varování. Váš partner v tiuto chvíli o skutečnou pomoc nestojí, krom té, že budete žít jeho život, žehlit problémy, zkoušet je vyřešit za něj a trápit se více, než on sám. Tomu nahrává, že píšete Vy, nikoli on.
Nezlobte se, píšete, že Vám partner kývl na ambulatní léčbu, to znamená, že se ho snažíte aspoň někam natlačit, byť je zjevné, že po 10 letech užívání pervitinu, respektivě další recidivě, mu tento typ léčby nejspíš stačit nebude.
To vše je ale jen "střelba od boku", omlouvám se, takto na dálku, bez dlouhodobého kontextu příběhu s minimem informací víc nedokážu.
V každém případě Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné konzultace rodinným příslušníků, partnerům a blízkým lidí, kteří užívají návykové látky, není nad osobní pohovor. To je nezbytný start od kterého se může něco pohnout lepším směrem.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na AT poradny, adiktologické ambulance, poradenská a kontaktní centra v okolí obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Znamená to do zařízení zavolat a domluvit si termín osobní schůzky, sama, bez partnera, tomu můžete doporučit, ať si najde službu, která poskytuje poradenství, terapii, léčbu a další individuální péči lidem, kteří mají problém s drogami.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Kdykoli napište, přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.