Z
í
Dobrý deň. Môj priateľ máva približne rok epileptické záchvaty cca každé 3 týždne. Je alkoholik, denne pije. Niekedy viac, niekedy menej, ale vždy niečo. Záchvat sa objaví približne 2-3 dni po tom, čo prestane piť a nedá telu potrebnú dávku. Chcem sa opýtať,teda, on prestal piť pred 3 dňami a dnes dostal záchvat a ak nebude od teraz piť je možné, že sa vyvinie uňho ďalši záchvat ? Alebo aj delirium tremens? Ďakujem.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz.
Je mi líto, že musíte společně s partnerem řešit tak náročnou situaci, kterou závislost určitě je. Musí být pro Vás velmi náročné vidět Vašeho přítele v tak špatném stavu. Doporučila bych Vám kontaktovat službu, která se zabívá podporou blízkých např. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/,  abyste mohla být partnerovi nadále oporou.
Situace, ve které je Váš přítel, je velice nebezpečná. Pokud má v plánu abstinovat, bylo by vhodnější aby kontaktoval detoxifikační pracoviště a abstinoval pod lékařským dohledem. Zvláště, pokud se u něj objevují již epileptické záchvaty. Zde posílám kontakty na pracoviště ->  https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci?t=5&r=&d=&c=#result
Záchvaty mohou přetrvávat i v následujících týdnech a jak píšete, je možné, že by mohlo dojít  rozvoji deliria, proto bych opravdu doporučila, vy abstinovat pod lékařským dohledem.
Než dostane termín nástupu, doporučila bych navštěvovat např. motivační skupinu nebo setkání anonymních alkoholiků (AA), kde dostane další informace týkající se možností léčby ale také podporu v těžkých chvílích.
Pokud budete potřebovat, určitě se ještě ozvěte.
Markéta