zadlužený alkoholik
Pepa
Dobrý den, syn(48) se poslední dobou čím dál častěji opíjí. Doma se vymluví, že jede do dílny, v které je sám(OSVČ). Tam si koupí láhev tvrdého alkoholu, tu vypije a usne. Manželce i nám(rodičům) pak píše SMS, že už se domu nevrátí a pod. Když vystřízliví, tak se domů vrátí a je normální. Doma nepije a dá se s ním rozumně komunikovat. Někdy vydrží nepít týden, jindy dva dny. Práci neudělá téměř žádnou, má vysoké dluhy. Dluhy a upomínky jeho zákazníků jsou podle jeho slov spouštěčem opakovaného opíjení. Do protialkoholní léčebny jít nechce. Na všechno má výmluvy, vymýšlí si, lže. Snažíme se mu všichni v rámci možností pomáhat, zatím neúspěšně. Střízlivý všechno slíbí, omluví se, ale druhý den je to stejné. Nevíme co s ním, na koho, nebo kam se obrátit.
Děkuji za odpověď.
Josef H.xxxxx

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
závislého do léčby přivedou problémy. Možní jste již vyčerpali svou pomoc, určitě bych Vám doporučila neplatit jeho dluhy, chtít po něm, aby doma fungoval, finančně přispíval na chod domácnosti, pomoc v domácnosti.
Protože tak ho můžete konfrontovat s tím, že selhává. Pokud mu pomáháte a ničím nezatěžujete, může nabývat mylného dojmu, že je vše v pořádku.
Doporučila bych Vám obrátit se o pomoc do jakékoliv Adiktologické ambulance, kde pracují též s blízkými uživatele. Zde najdete kontakty: www.drogy-info.cz podle místa bydliště v rubrice Mapa pomoci.
Můžete se objednat do naší Poradny pro rodinu SANANIM v Praze na tel.739 268 527 nebo 284 824 234 = https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Za Poradnu, Pěčová