Partner asi občas bere kokain
Hedvika
Dobry den,
Jsem ve vztahu 3 roky s partnerem, který vím, ze v minulosti občas bral amfetaminy. Od toho uz upustil, ale co jsme spolu, vím, ze mel parkrat (nebo víckrát) kokain. Nevim nakolik me to ma znepokojovat, protože spolu plánujeme rodinu. Rada bych věděla, jak moc je kokain nebezpečný, jak hodne na něm vzniká závislost, jaké jsou následky dlouhodobého (ikdyz ne časteho) užívání. Našla jsem několik výzkumu, ze vic nebezpečný je alkohol, ale ani to me neuklidnilo, mam to porad zažité jako tvrdou drogu a neco co je nelegální. Coz alkohol, byt je nebezpečný, neni. Nevim jestli to tedy neni odeme vlastně pokrytecke. Další věc co me trapi je, ze mi partNee slíbil, ze uz kokain nebude brát. Bohužel vím, ze to neni pravda. Většina jeho kamarádů ma k teto droze kladný vztah a jemu se špatně odolává.. můj dotaz směřuje na testy na drogy. Říka, ze klidně podstoupí test z vlasu. Zajímá me tedy, kde ho mohu sehnat a kolik cca stojí. Jak je přesný a co vše se z nej da zjistit. Děkuji za odpověď, ať se daří.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
uživatelé návykových látek bohužel velmi často slibují a potom nic nedodrží. Navíc se naučí dokonale lhát a manipulovat svým okolím, aby mohli nadále užívat svou látku. Na kokainu také vzniká časem závislost - na stavu, kdy se cítí člověk velmi sebevědomý, má plno energie a zvládne spoustu práce. Což časem bývá také iluze.
Chtěla bych Vás vyvést z omylu, alkohol se svým složením řadí mezi "tvrdé látky", závislost na něm vzniká za delší dobu, protože ho umíme lépe metabolizovat než nealkoholové látky.
Testy na drogy z vlasů dělají v toxikologické laboratoři v Praze Na Bojišti. Ve vlasech se dají zjistit látky, které užíval nyní i dále do historie, protože vlasy rostou dlouhou dobu. Můžete také pořídit test ze slin či moči, kde se Vám ukáže do 3 dnů užití kokainu.
Za Poradnu Pěčová