Je to alkoholik
Niki
Mám nového přítele, který je zvyklý pít každý den pivo. Nevynechá ani jeden den. Říká, že potřebuje 2piva večer na usnutí. Že se mu jinak špatně spí. Já jsem si všimla, že u 2piv to neskončí, vetšinou to jsou 3-4 za den, pak jsou některé dny i více. Pokud pije i tvrdý, nezná hranici a je pak agresivní a konfliktní. Slíbil, že týden tedy úplně vynechá. Kolem toho mi i lhal (řekl, že nic nepil, ale já jsem z něj alkohol cítila). Jeden večer vydržel nepít, ale byl děsně protivný, se špatnou náladou, potil se...A druhý den zas už měl 3 piva a panáka. Alkohol je jediným zdrojem našich hádek ve vztahu, je to téma, při kterém se hned naštve. Protože prý má pivo prostě rád a nechce nic měnit na svých zvycích. Neusne a nespí se mu bez piva dobře.
Prosím, značí toto chování už problém? Jak sobě a jemu pomoci?
Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Niki,
díky, že jste napsala. Z dotazu je patrné, že máte o vašeho partnera obavy a samozřejmě také o sebe. Z toho, co krátce popisujete, může užívaní alkoholu vašeho partnera již vykazovat problém. Bohužel takto po internetu to nejsme schopni objektivně zhodnotit.
Bylo by vhodné s vaším partnerem o jeho užívání promluvit a sdílet s ním také své obavy o jeho stav. Můžete se ho pokusit požádat, aby s Vámi zašel do poradny, kde můžete hovořit o tom, co oba potřebujete a jak partnera motivovat, aby situaci řešil.
Bylo by také vhodné se obrátit na odborníky a celou situaci probrat sama osobně, i pokud by partner odmítl hovořit s odborníky. Kolegové Vám poskytnou podporu a případně další informace o možnostech, jak můžete dál postupovat.
Co si o tom myslíte?
Víte, kam se obrátit? Stačí napsat větší město, odkud jste a zašleme Vám vhodné kontakty.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
TELEFONNÍ KONTAKT:
+420 284 824 234
+420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Přeji Vám hodně štěstí.
Pokud byste potřebovala, neváhejte nás znovu kontaktovat.
S pozdravem,
Nikol Spůrová