návykovost subotex
marina
Dobrý den, mám velký problém a záreven trápení a nevím jak stím naložit.
Dozvědela jsem se, že můj přítel je závisly na subutexu, sám mi to sdělil, že neunesl nějaké problémy a začal s tím.
Chce kvuli nám s tím přestat nevím ale jak , se kněmu ted chovat jak mu pomoci stačí jeho pevná vůle nebo neco vícnevím????? děkuji za info M

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Marino,
děkujeme za dotaz a chápu Vaše trápení a překvapení, co jste se dozvěděla. Přijde mi dobré, že partner Vám sám sdělil o svém problému a že projevil motivaci to nějak řešit. Určitě by bylo fajn ho v tom podpořit, ale nebýt na to jako laik sama.
Co očekáváte od vztahu s ním a co jste ochotna ještě tolerovat? Zkuste se nad tím zamyslet, co je pro Vás osobně důležité. Můžete nabídnout podporu partnerovi, pokud bude o to stát a bude chtít něco změnit např. doprovod do odborného zařízení. Možností je vyhledání odborné adiktologické pomoci pro partnera, tak můžete vyhledat poradenství pro blízké osoby uživatelů drog i Vy sama. Zde dostanete prostor pro sdílení všech obav, emocí a dostanete potřebné informace. Třetí variantou je jít do poradny společně, což by mohlo fungovat i vedle samostatné léčby partnera. A mít možnost o všem s partnerem mluvit v bezpečném a nestranném prostředí.
Jinak Subutex je lékařsky předepisovaná medikace za opiáty. Je to oficiální léková substituce, která za dodržování podmínek užívání dle doporučení lékaře, pomáhá zlepšit fungování člověka závislého na opiátech a neschopného plné abstinence. Bohužel je stejně zneužitelný a k dostání i neoficiální cestou jako jiné medikace.
Více informací viz odkaz https://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
Při osobním pohovoru, po zjištění více informací od partnera, je pak možné mu navrhnout další řešení, kterými může být jak substituční léčba, nebo abstinenčně orientovaná léčba v ambulantních podmínkách, nebo pobytová léčba.
Pokud byste potřebovala doplnit nějaké informace, dát odkazy na zařízení v blízkosti Vašeho bydliště, napište a rádi Vám odpovíme.
Držím palce ve správných krocích a trpělivosti.
HS