Drogové závislý člen domácnosti
Nika
Dobrý den, můj muž je závislý na pervitinu. Již se asi před deseti lety léčil (v té době jsme se neznali). Nyní (asi 3 roky) se závislost znovu objevila, o tomto problémů se odmítá bavit. Dalo by se říct, že se závislostí se mu daří "normálně žít" - chodí do prace, platí účty, stále si ale stěžuje, že nic neušetří. Nedávno jsem se však dozvěděla, že si vzal půjčku, bojím se, co dalšího přede mnou skrývá. Jak mu můžu pomoci? Nekolikrat navštívil na popud rodiny protidrogové centrum, s tím již ale skončil. Je vhodná ústavní léčba?

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
potíž je v tom, že se Váš muž o své závislosti odmítá bavit. Takže pravděpodobně nebude souhlasit s ústavní léčbou, kterou bez jeho souhlasu nemůže absolvovat.
Doporučila bych Vám navštívit protidrogové centrum s ním, tím ho můžete podpořit a zároveň se dozvědět informace, jak mu pomoci a motivovat ho k abstinenci či léčbě.
Pokud jste z Prahy a okolí posílám kontakt na Poradnu pro rodinu SANANIM, tel.739 268 527 nebo 284 824 234, kde si domluvíte termín konzultace, buď sama nebo s mužem.
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Na www.drpgy-info.cz najdete kontakty na adiktologickou ambulanci, kde také pracují s blízkými uživatelů pro mimopražské.
Za Poradnu, Pěčová