Léčení ze závislosti
Verca
Dobrý den,
Přítel bere drogy, už asi 5 let. Jsme spolu 3 roky, a za tak krátkou dobu jsme spolu zažili hodně ( špatného ale i dobrého samozřejmě). Byli i doby kdy jsem to dělala s ním, ale nikdy mi nedělalo problém s tím přestat ze dne na den a úplně se od toho odpoutat. Oba chceme aby přestal, ale vždy když už na to došlo, pokaždé do toho něco přijde, nějaká náročná práce na doma. Samozřejmě párkrát to byli i nepříjemné dojezdy kdy já nezvládla tu roli opečovatelky a vybouchla že jsem na vše sama, sbalila se šílený hádka a on v nervech odjel.Teď už ale chápu že to musím pro něj ( pro nás)zvládnout.
Moje otázka zní, na koho se má obrátit a zda mu může nějaký lékař pomoci se z toho dostat, a léčit se v domácím prostředí. Nějaké léky, doplňky aby vládl tu únavu a potlačil agresi v dojezdech.
Děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
asi Vás zklamu, léky na léčení závislosti neexistují. Pokud má Váš přítel stavy, které sám nezvládne, doporučila bych mu pobyt na detoxu ( zhruba týden, podle stavu), kde mu pomohou zvládnout začátek abstinence.
Potom by měl pokračovat v Adiktologické ambulanci a začít s léčbou. Ambulantní léčba obnáší 1x týdně pohovor s aditologem na hodinu, termín si domluví dle svých časových možností. Tam získá podporu v abstinenci, edukaci, naučí se pracovat se spouštěči a rizikovými situacemi, dále s chutěmi na návykovou látku a jak žít bez návykové látky.
Pokud Vy sama nemáte problémy s užíváním přestat, tak přítele podpořte svou abstinencí.
Na www.drogy-info.cz najdete kontakty dle místa bydliště.
Za Poradnu Pěčová