Jak dokázat aby bratr se osamostatnil a přestal brát drogy
Pan.M
Doobrý den sem bratr a můj mladši bratr bere drogy kolikrát pervitin pět dní v kuse mamka si sním též neví rady a navíc poroučí a moc se roztahuje po bitě pomalu a psychologický si nás zpracovává .Po mamce chce denně 150 až 300kč ,mamka mu je dává aby měla klid ,když není po jeho je zlej a když mu mamka domlouvá ,tak jí říka ať drži hubu nebo jí jednu šoupne ,taky zkusila mundát peníze na ubytovnu ať se o sebe stará sám zaplatil si jeden den a dál si moc perníku koupil si kolo a opil se mamka ho vzal domů , protože to vypadalo že se zbláznil.Hlašenej u nás není párkrát byl vykázanej ,kdyby byl vykázanej i tentokrát policie by to brala jako trestný čin a to mamka nechce a nástup do Červenýho dvora má až v únoru má anbulantku tak nastoupil do Beřkovic byl tam 3 týdny a vrátil se domů a sliboval že stím skoncoval a za tři dny začal znova trváto už rok a půl na obličeji a těle má obrovské boláky vinípané do krve .Mamka vás žádá o radu jak ho umístit jinam co nejdřív aby abstinoval a my měli klid děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
z Vašeho dotazu není zřejmé, zda je bratr plnoletý. Pokud ne, ať se Vaše matka obrátí o pomoc na OSPOD.
Pokud je plnoletý, tak ho bohužel  nikam neumístí proti jeho vůli. To znamená, že s léčbou musí souhlasit.
Toho lze dosáhnout tím, že mu přestane platit návykové látky, bude po něm chtít finanční spoluúčast na bydlení a pokud toho nebude schopen, tak bude vyžadovat léčbu nebo odstěhování se z jejího bydlení.
Pokud je agresivní, ať volá policii.
Z Vašeho emailu se zdá, že je bratr závislý, jeho sliby nikdy nedojdou naplnění a pokud nebude mít jasně stanovená pravidla spolužití, bude to stále složitější a horší.
Doporučila bych Vaší matce i Vám se obrátit o pomoc do protidrogového zařízení, které spolupracuje s rodinami a blízkými, kontakty najdete na www.drogy-ifo.cz dle místa bydliště.
Za Poradnu Pěčová