Kokain a závislost
Leiter
Zdravím, můj syn 18 let již druhým rokem užívá kokain a to v množství 0,1-0,5 g. Vždy se k němu dostane přes omladinu okolo sebe a drogu si vezme cca 1 x za týden - 1x za 14 dnů. Pravidelně chodil do adiktologickeho centra v Praze 6.Jelikož je mu už více než 18 let tak jej centrum pro mládež již léčit nebude. Syn tvrdí, ze závislost na kokainu nemá, ale myslíme siko o tom své . Myslíme si ze adiktologie mu vůbec nepomohla, protože kolikrát si drogu vzal , co se vrátil z adiktologie. Nemusím popisovat ze jsme nešťastní a již nevíme co dal. Máme jej přihlásit na léčbu do nějakého centra pro dospělé? Do jakého? Ma typické priznaky drogové závislosti? Podle nás ano.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Leiter, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaší bedrazdnost, obavy i zklamání, že se abstinence u Vašeho syna nedaří. Není se čemu divit. Mohu se, prosím, zeptat? Využil/a jste někdy možnost bezplatné poradenské konzultace s pracovníky některého zařízení, které poskytuje podporu a pomoc rodičům a blízkým lidí, kteří užívají návykové látky? Jestli ne, je to určitě vhodné a udělejte to. Zavolejte a domluvte si termín osobní schůzky. Uleví se Vám a získáte užitečné informace, jak se lze pokusit podpořit synovu motivaci k léčbě, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měl/a jako rodič vyhnout. Nátlak mnohdy není efektivní.V neposlední řadě Vám doporučí konkrétní kroky, jak můžete ošetřit sebe. Určitě je možné se do poradny objednat i společně se synem a společně s kolegy naplánovat další kroky.
Pokud jste z Prahy, můžete se objednat zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Tel.: +420 284 824 234
+420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
K uzdravení se lze dopracovat dlouhodobým poctivým úsilím, poctivou prací na sobě, ať už detoxem, léčebnou terapií a dlouhodobým doléčováním, nebo s podporou svépomocného společenství uzdravujících se uzdravených závislých, či obojím. Někdy je potřeba dlouhodobá motivační práce, aby člověk dosáhl nějaké důvěry ve změnu a změny.
Stačí takto?
Klidně ještě napište pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová