Vysazování lexaurinu a alkohol
sluto
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem jak postupovat? Přítelkyně bere dlouhodobě lexaurin, postupně se snažíme o snižování dávky. Cca za rok jsme se dostali z osmi 3mg tablet na dvě. V poslední době se snaží vyprosit čtvrtku, půlku navíc. Občas si místo "dávky navíc" koupí láhev vína (Dřív měla i problémy s alkoholem). Dát ji tu půlku navíc? Mám strach, že se bude snažit získat vyšší dávky. Závislost nechce řešit přes psychiatry :-(
Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Sluto,
děkujeme za dotaz. Musím ocenit, jak se vám společně zadařilo snížit vysokou dávku Lexaurinu. Nyní to asi bude nejobtížnější fáze, kdy se budete "přetahovat" o každý kousek tablety. V tuto chvíli budete mít složitou situaci a bylo by dobré využít i odbornou pomoc. Kombinace Lexaurinu a alkoholu není vhodná a může být nebezpečná, kdy. Buď vyjdete přítelkyni vstříc a dáte jí půlku navíc nebo bude situaci řešit pitím alkoholu. Ani jeden z výsledku není dobrý. Nepsal jste nic o důvodech užívání Lexaurinu u přítelkyně a zda to zkusila řešit i jinou formou pomoci. Vedle medikace je účinným faktorem i nefarmakologický postup zvládání úzkosti. Přítelkyně může využít adiktologického poradenství a podpory v odborném zařízení v místě bydliště. Zkuste v tom být více asertivní a vymezit se vůči roli odborníka, který má v rukách léčbu. Pro přítelkyni buďte podporou, a pro zachování partnerské role ve vztahu je lepší předat zodpovědnost za léčbu odborníkovi. Nebudete tak vystaven emočnímu tlaku a pro Vás zřejmě těžkým dilematům. Můžete nabídnout doprovod a spolupráci, abyste přítelkyni podpořil. Případně i Vy sám můžete využít konzultaci a poradit se o dalších krocích. Pokud byste potřeboval odkazy na odborná zařízení v místě bydliště, dejte vědět okres a pokusíme se Vám dát kontakty.
Za Drogovou poradnu
HS