co dělat
babi
Vnuk kouřil mariánku cca od 16, nyní je mu 25 , nechal vysoké a již 2 roky nepracuje a dozvěděla jsem se včera, že snad přešel na jinou drogu. Stále slibuje, že si najde práci, ale je vidět ,že nehledá. Drogovou závislost si odmítá připustit a každý rozhovor končí vzteklou reakcí a odmítnutím nabízené pomoci. Nevíme co dál, prosím o radu.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
Váš vnuk, pokud nestuduje, by měl pracovat a hradit si všechny své výdaje na živobytí. Pokud užívá návykové látky, tak si práci pravděpodobně najde, ale nezvládne do ní docházet.
Z Vašeho dotazu není zřejmé, jak vnuk žije. Pokud má hrazené výdaje a nemusí platit nájem nebo na něj přispívat, pokud žije s Vámi nebo rodiči, tak ho nic nenutí změnit svůj životní styl.
Pokud mu chcete pomoci, možná rozhovory o drogách povedou jenom ke konfliktům, chtějte po něm, aby přebral zodpovědnost za svůj život. Tam si  vnuk může zažít, že má problém.
Pokud se Vám to podaří, můžete mu pomoci v podpoře abstinence, hledání léčby.
Posílám kontakt, pokud jste z Prahy a okolí na Poradnu SANANIM tel.739 268 527 nebo 284 824 234 nebo na www.drogy-info.cz najdete podle místa bydliště dostupnou pomoc pro sebe, kde Vám pomohou, jak vnuka motivovat k abstinenci.
Za Poradnu Pěčová