Prosím o radu
Envy
Dobrý den,
již delší dobu se potýkám s nešvarem. Cca 2 roky. Jedná se o to, že já a můj přítel jsme uživatelé drogy kokain. Není to v denní míře, ale v tak týdenních až 14denních pauzách. vždy to začne tak že přítel řekne, že by si dal, já většinou neodmítám. Protože když zase odmítnu, snaží se mě nějak obejít a to to pak s ním dopadá ještě hůř. když to uděláme společně, tak pak druhý den má on morální zamyšlení, že takhle to nechce, že musím říct ne a byýt tvrdá. už vícekrát jsme si řekli, že když to poruším tak půjdeme od sebe. porušit jsme to porušili, ale od sebe jsme nešli. Máme oba dobrou práci, žijeme dobře, ale tohle nás brzdí a neposouváme se tam kam by jsme chtěli. jak já mám vydržet říct ne a jak on má překonat tu touhu, která se vyvrbí z ničeho nic, ale když už je tak udělá vše pro to aby sehnal co chce. jak se vzájemně podpořit v tom lepším? a být už konečně lepší.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Andreo,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz.
Píšete, že občas s partnerem užijete kokain. Jestli tomu dobře rozumím, ráda byste mu říkala ne. Zároveň máte také obavy, že pokud odmítnete, bude brát partner za vašimi zády, tak si raději dáte, abyste ho "měla pod kontrolu". Zdá se, že jste v takovém bludném kruhu a je i zřejmé, že Vám na vztahu s partnerem záleží. Z našich zkušeností nemají takovéto vztahy dlouhodobě perspektivu, pokud na Vašem vztahu nezačnete oba pracovat jinou formou.
Bohužel nedokážu na dálku posoudit, s čím vším mohou Vaše pocity a strach z odmítnutí kokainu souviset. Bohužel ani já ani nikdo jiný Vám neumí dát univerzální radu, jak podpořit sebe i partnera v odmítnutí.
Možná jde o to, v jaké společnosti se spolu pohybujete, možná je pro vás více podstatný pocit na drogách, který jste zvyklá sdílet s partnerem nebo jiném kruhu lidí apod. Těžko usuzovat, co všechno může v pozadí těchto pocitů stát. Z vašeho dotazu není příliš jasné, jak se s partnerem cítíte, jak trávíte společný i volný čas, jaké máte další vztahy v okolí. Jediné, co mě v tuto chvíli napadá, je směřovat Vás do nějaké formy terapeutického kontaktu. Ať už Vás samostatně či do poradny pro partnery. Umění říkat ne často souvisí se sebedůvěrou a sebeúctou.
Dala by Vám taková forma podpory smysl?
V Plzni se můžete obrátit např. zde:
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Kontaktní centrum
Havířská 11, Plzeň, 301 00
Tel.: 377 421 374, 731 522 288
www: https://www.cppt.cz/nase-zarizeni/k-centrum
nebo
Point 14, z. ú.
Kontaktní centrum
Husova 14, Plzeň, 301 00
Tel.: 777 570 663
www: http://www.point14.cz
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Držím palce, ať se Vám daří.
S pozdravem,
Nikol Spůrová