závislost
Zuzanna
Dobrý den,
prosím o radu. S manželem žijem již 1/2 roku odděleně. Nyní mi přiznal, že již delší dobu (2 roky) užívá nějaké drogy (kokain, pervitin). Prý jen na povzbuzení při jeho sexuálních aktivitách. Tvrdí, že závislost nemá. Myslím si opak. Ráda bych mu pomohla, ale nevím jak? Můžete mi poradit, kam se mám obrátit? Předem moc děkuji za pomoc. Hezký den xxxxxxx

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Zuzanno,
děkujeme za Vaši důvěru. Z vašeho dotazu je jasné, že máte o manžela obavy a chtěla byste mu pomoci. Bohužel to není tak jednoduché. Určitě by bylo fajn, abyste se nejprve objednala do odborné služby, kde pracují s partnery a rodinami uživatelů návykových látek a tam celou situaci probrala osobně. Kolegové Vám mohou poskytnout podporu a informace, jak můžete ideálně postupovat a manžela motivovat ke spolupráci. Je možné také přijít na poradenství společně.
"Pervitinový nebo jinak drogový sex" je velmi ošemetnou záležitostí a lze si na něm velmi snadno vypěstovat další závislost. Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Existuje riziko (kromě mnoha dalších), že uživatel pervitinu ztratí zájem o jiný, než drogový sex a časem ho bez drog není schopen mít. Další fází může být situace, kdy uživatel není schopen sexu bez drog, ani s drogami. Co platí obecně, že sex na pervitinu obrušuje city a narušuje vzácné vztahy. Lidem, kteří mu propadli se stává, že ztratí schopnost blízkého citového sdílení, rozvíjet, hýčkat a kultivovat partnerský vztah. Nezřídka se stanou promiskuitními. To může na člověku zanechat stopy a nadobro jej poznamenat.
V Brně se můžete obrátit zde:
RENADI o. p. s.
Ambulantní program
Bratislavská 2, 3. patro, Brno, 602 00
Tel.: 539 011 302, 721 911 633
www: http://www.renadi.cz/
nebo
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ambulantní program
Hilleho 5, Brno, 621 00
Tel.: 541227704, 608719801
www: http://www.podaneruce.cz
V Břeclavi se můžete obrátit zde:
Kontaktní centrum
Stromořadní 8, Břeclav, 690 02
Tel.: +420 731 428 358, +420 731 019 946
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová