Za hranici
Nestastna
Dobry den,
zkusim muj dotaz zkratit i pres to, ze bych si tu nejradeji vylila celou moji dusi.
Pred 4 lety jsem zjistila, ze pritel zacal uzivat narkotika (pervitin v injekcich). Mel s nimi problemy uz v mladi, ted se k drogam ve 40 letech vratil zase a uz to trva 4 roky.
Duvod je, rodina, jeho rodice, kteri maji celkem 5 deti. Matka normalni zena uz v duchodu, otec se rad napije. Co jsem vyzjistila, a vypozorovala, tak mu chybi rodicovska laska. Ze nikdy neslysel ze by ho za neco pochvalili.
Pritel ma velmi slusnou praci, zijeme bezny zivot az bych mohla rict, ze mame skoro vsechno, ale tohle uz nemuzu vydrzet. Myslim, ze jsem se zblaznila, moje denni naplni doma je chodit po baraku a neustale otevirat vsechny skrinky, koukat se pod postel, pod matrace, sacovat bundy, vsechny kapsy, prolejzat kuchyn, koukat se do krbu, ochutnavat kazdou vodu co ma natocenou v lahvi na piti, prohledsvat garaz, vsechny pracovni rukavice, ted uz jsem dokonce zjistila ze to schovava okolo baraku venku, cimz se prostor pro hledani deog pro me ze ctyrnasobil.
Nechci ho opustit ani o tom neuvazuji, protoze vim co on pro me i pres to vsechno dela. Jenze nevim jak mam pokracovat. Uz ani neprovozujeme sexuslni zivot. Vim ze mi doporucite odbornou pomoc. Ale i za mila slova mi mozna dodate aspon malicko sil.
Nikdy jsem zadnou drogovou organizaci nenavstivila, takze i ten orvni krok bude pro me celkem odvaha.
Moc dekuji za jskou koliv pomoc

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, zřejmě jste nedopatřením zadala dotaz dvakrát, zde tedy přikládám svoji odpověď. Pokud budete potřebovat informace doplnit, ozvěte se opět a pokusíme se Vám pomoci.
HS
Dobrý den Nešťastná,
děkujeme za Váš dotaz. Věřím, že Vaše současná situace je opravdu velmi náročná. Dlouhodobě setrvávat v tomto je neúnosné.Nemůžete přítele neustále omlouvat a sama být pod tlakem. Proto bych Vám doporučila co nejdříve vyhledat službu pro blízké lidí se závislostí. To je přesně místo, kde se dá o problémech, které nyní v partnerském životě řešíte, zcela otevřeně mluvit a hledat možné cesty k jejímu řešení. Získáte odstup od situace a pohled z jiné strany.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dobře dostupná, mohu Vás odkázat na Poradnu pro rodinu: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/ Je dobré se objednat ke konzultaci telefonicky: pevná linka +420 284 824 234, mobil +420 739 268 527. Mohou Vám případně dát kontakt i na jiné mimopražské služby.
Měla byste s přítelem promluvit a zkusit ho přesvědčit k vyhledání pomoci. Můžete nabídnout pomoc v tom, že partnera například doprovodíte do nejbližšího kontaktního centra nebo adiktologické ambulance. Informace, které Vám k takovému rozhovoru mohou být užitečné naleznete například zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Můžete se podívat na adiktologické služby ve Vašem okolí  i na tomto odkazu: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Zkuste o tom popřemýšlet a nebojte se využít pomoc osobně. Řekněte si o pomoc i Vy sama, budete jí potřebovat, abyste to vše zvládla.
Budu ráda, když dáte vědět, jaké další kroky jste podnikla.
HS