Syn na drogách
Hana
Dobrý den, náš syn 21 let užívá pervitin. Dozvěděli jsme se to před půl rokem.S alkoholem a nejspíš i drogami experimentoval již od 16 let, v 18 letech jsme ho museli vykázat z domu,kradl peníze,ukradl a naboural nám auto. Domů se mohl vrátit pouze, když by absolvoval pobyt v Domě na půl cesty.Nechtěl.. Našel si přítelkyni, práci, zrekonstruovali byt a začal brát drogy víc, hraje i automaty. Přítelkyně se s ním rozešla.Proběhl soud, dostal podmínku za výtržnictví pod vlivem. Nyní je bezdomovec, nepracuje,my ho doma nemůžeme a ani nechceme. O léčbě nechce ani slyšet.Narůstají dluhy na zdravotním... Nevíme, co můžeme udělat, jak pomoci.. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
Vašemu synovi, pokud nebude chtít, nepomůžete. Musíte doufat, že ho do léčby dovedou problémy, např. poruší podmínku, za co by mohl dostat soudně nařízenou léčbu. Nebo ho doženou exekuce za nepalcení zdravotního pojištění či dluhy. Potom možná bude přístupnější k nástupu do léčby.
To bude chvíle, kdy Vás bude potřebovat. Možná s nasměrováním do léčby a popory během léčby. Pokud by syn  léčbu řádně ukončil, mohl by dál pokračovat v chráneném bydlení a následně se postavit na vlastní nohy.
Nevím, zda jste s ním v kontaktu, pokud ano, tak s ním o tom hovořte.
Za Poradnu Pěčová