Odmítá vše, chce umřít
Zoufalá máma
Dobrý den, nevím co dělat. Syn 23 let. Dříve alkohol, marihuana. Teď asi rok marihuana a pervitin. Od jara mi syn stále vyhrožoval sebevraždou, až jsem jednoho dne zavolala na něho záchranku s policií, poté co říkal, že si zahulí a pujde to autem napálit do stromu. Mám plný telefon jeho zpráv, kde o smrti píše. Odvezen byl na záchytku, ráno vyšetřen na psychiatrii a pustili ho dumu. Doufala jsem v to, že ho zavřou do léčebny proti jeho vůli, avšak psychiatr neshedal k tomu důvod. Odebrali mu řidičský průkaz, ovšem dál jezdí. žije s přítelkyní a roční dcerou. Teď přestal chodit do práce, zavřel se doma a s nikým nekomunikuje. Jeho přítelkyně je opět těhotná. Má toho všeho dost, ale bojí se ho vyhodit, aby si něco neudělal a nebo aby nefetoval ještě víc. Já se s ním zkoušela celou dobu bavit, navrhovat řešení, pomáhat, ale vše odmítá. Dává mi vše za vinu a nenávidí mě. Nemůžu to unést, trpím depresí - beru AD. Říká, že klidně půjde na ulici a že doufá, že brzy zkape. Jsem úplně zoufalá a nevím co s tím dělat. Nechci o něj přijít, bojím se o něj. Dá se vůbec něco dělat? Mám i strach, aby v absťáku neublížil přítelkyni nebo jejich malé dcerce. Bojím se o všechny :-(

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Zoufalá,
Děkuji za sílu sdílet Vaše trápení, celá situace musí být velmi náročná.
Myslím, že pro Vás bude nejlepší, pokud vyhledáte odbornou pomoc osobně. Tahle poradna Vám k tomu určitě ukáže cestu ale nebude konečným řešením.
Kolegové v poradně Vám vysvětlí jakým způsobem se synem komunikovat, jak se vymezit, jak podpořit nebo čemu se vyhnout. Určitě u nich najdete i psychickou podporu, kterou dozajista potřebujete. Můžete kontaktovat poradnu společně se synovou přítelkyní, pokud projeví zájem.
Zde posílám kontakt na Vám nejbližší organizaci:
https://www.laxus.cz/cas-hradec-kralove/
Vím, že je to těžké ale je třeba myslet i na sebe.
Moc držím palce aby se situace jen zlepšovala.
Pokud budete potřebovat, určitě se ozvěte.
Markéta