Marihuana a adolescent
Mira
Dobrý den,
ráda bych se poradilo ohledně užívání marihuany u mého syna - 17 let. Marihuanu užívá příležitostně už asi půl roku a nyní jsem objevila větší množství a pochopila jsem, že frekvence se pohybuje okolo 2-3 x týdně. Užívání mi přiznal, ale několikrát mi tvrdil, že se je cítit pouze z kouření kamarádů. Udělala jsem mu test a již během realizace přiznal kouření. tedy o požití mi lže.
Uvědomuje si následky, ale v malém množství je údajně kouření neškodné. Má pocit, že má vše pod kontrolou a argumentuje mi celonárodními čísly s tím, že je to normální a jeho frekvence je malá.
Osobně jsem žádné látky nikdy nezkoušela, ani cigaretu a chápu tedy, že mohu mít extrémní názory.Na druhou stranu vím, že všichni začínající závislí mají pocit, že to mají pod kontrolou.
Je mi trapné mu kontrolovat tašku a dělat testy, zakazovat se také už nic nedá a nevím jak dále, či mu věřit, či to řešit. Je to velmi inteligentní chlapec s technickým uvažováním (ja na speciálním matematickém gymnáziu a prospívá stále s vyznamenáním), tak má pocit, že vše zvládne a je dotčený mou nedůvěrou. Čas tráví chozením venku s kamarády a užíváním si, jak tomu říká... Samozřejmě to pramení v nyní relativně časté konfrontace až hádky.
Je zde riziko? Jak postupovat?
Předem moc děkuji
Mirka

Odpověděl: Markéta Kordová
Mirko, dobrý den,
doporučuji obrátit se na naši Poradnu pro rodinu, která se přímo specializuje na práci s rodiči a dalšími blízkými uživatelů drog.
V osobním kontaktu budete mít mnohem víc prostoru probrat vše, co je aktuálně potřeba, doplnit si informace, poradit se, jak vhodně komunikovat, jaká doma nastavit pravidla atd...
Pokud by byl syn ochotný spolupracovat, může se také zapojit. Buď přímo v Poradně pro rodinu (děláme i rodinná či párová sezení) nebo v rámci Adiktologické ambulance pro mladistvé, která sídlí na stejné adrese jako poradna, kterou zmiňuji.
Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se předem objednat, kontakty níže.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Adiktologická ambulance pro mladistvé, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Mobil: +420 724 521 913
Email: klinika@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová