nevíme co dělat
Libuše
Syn bere pervitin a kouří marihuanu. nespí , nejí je agresivní- je objednaný je Mudr , psychiatrovi , chce tam. v minulosti jsme již problém řešili, stav se zlepšil. nyní začíná doma opět krást peníze i věci, je mu 23 let. nevíme co dál. má oba rodiče. Nechodí do práce, prý by to nezvládl . Jak ho donutit se začít léčit.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Libuše,
děkujeme za Váš dotaz a sdílení Vašeho příběhu.
Situace, ve které se momentálně Vaše rodina nachází je zajisté velmi těžká a vysilující, zvlášť, pokud se již opakuje. Je dobře, že se snažíte být Vašemu synovi oporou a podporujete ho i v takhle těžkém období. Je ale důležité, abyste pamatovala na to, že je syn dospělý a pokud se bude chtít léčit, musí se pro to rozhodnou sám.
Tahle poradna je ale krátká na to, abychom našli řešení během sepsání jedné zprávy ale určitě Vám poradím kam se dále obrátit. Ideální bude, když odbornou pomoc vyhledáte i vy. Existují organizace, které se zabývají podporou blízkých v této těžké situaci. Můžete otevřeně probrat co Vás trápí, jaké máte se synem problémy atd. Kolegové Vás podpoří a proberete jak se synem komunikovat, jak mu být oporou.
Zde posílám odkazy na organizace:
• Litoměřice :
Kontaktní centrum - určitě jim zavolejte/napište
Adresa: Lidická 57/11, Litoměřice, 412 01
Vchod vrata bývalého pivovaru
• Ústí nad Labem
Drug out - ambulantní adiktologické zařízení
Kontakty
+420 720 347 918
+420 722 145 665
mail: ambulance@drugout.cz
White light
Pražská 166/47
Ústí nad Labem
400 01
mobil:+420 725 874 363
+420 602 378 312
email: ambulance@wl1.cz
Je důležité, myslet v téhle situaci i na sebe, pokud by se chování Vašeho syna stupňovalo, myslete hlavně na Vaše bezpečí a nebojte se zavolat záchrannou službu (155) nebo policii (158).
Držím moc palce, ať se situace co nejdříve uklidní.
Pokud byste potřebovala ještě poradit, neváhejte se na nás obrátit.
Markéta