Drogy
Evka
Dobrý den
Moje dcera bere drogy a je plnoleta.Utíká z domu.Vzala si i půjčky.Nevíme co máme dělat.Vyrazit jí z domu.Zatím chodí do práce.Tvrdí,že měsíc bere,ale nevěřím jí.Nejlepší by bylo léčení.Jak dlouho se čeká.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Evko,
děkujeme za důvěru, že jste se na nás obrátila. Rozumím, že situace je pro Vás obtížná, když dcera zřejmě není motivovaná k řešení své závislosti. Zkuste s dcerou mluvit o svých obavách, o tom, co s Vámi dělá její chování (dluhy) a jak zlepšit vzájemné soužití ve společné domácnosti. Řešením by byl samozřejmě nějaký typ léčby- ambulantní nebo pobytový-ale s ní by musela dcera souhlasit. Prvotní kontakt může být v některém ambulantním zařízení- kontaktní centrum, adiktologická ambulance, kde by s dcerou mohli pracovníci probrat její situaci a následně možnosti a pomoci jí v zařízení léčby. Většinou čekací doba je různě dlouhá, ale mezitím by právě mohla být v kontaktu s tímto zařízením, kde by se jí dostávalo podpůrného poradenství.
Také ji můžete nabídnout, že společně zajdete do Poradny pro rodinu, kde budete mít bezpečný prostor pro probrání svých starostí a toho, co by dcera potřebovala. Do Poradny pro rodinu můžete však přijít i sama, pokud by dcera odmítla. Po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Také jaké mantinely nastavit a jak je držet, jak se chovat při jejich překročení a co je velmi důležité, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky, protože bez jeho touhy po změně moc šancí nemáte. Podobné poradny fungují diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se ideálně objednat telefonicky na:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Jinak Vám můžeme poslat odkaz na bližší zařízení, pokud napíšete okres odkud jste.
Přeji Vám hodně trpělivosti a sil a věřte, že v tom nejste sama.
HS