Dcera užívá drogy
Mauricius
Dobrý den má plnoletá dcera bere drogy ,nechce si nic přiznat má dvě krásné děti .Léčit se nejde nevim co dál .Nadávky vůči mé osobě přehlížím už ji nevěřím .Poraďte co mám dál delat

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Mauriciusi,
děkujeme za dotaz. Zcela chápu, že taková situace, která se týká Vašich nejbližších, musí být opravdu velmi těžká. Zkusila bych promluvit s dcerou o rizicích, které svým závislostním chováním vystavuje sebe a své děti. Může se stát, že někdo z jejich okolí nahlásí na OSPOD (orgán sociálně právní ochrany dítěte) své podezření, že o děti není dobře postaráno a nacházejí se v nebezpečí. OSPOD má povinnost toto ohlášení prověřit, v jakých podmínkách děti žijí, zda nedochází k zanedbání péče a ohrožení jejich zdravého vývoje. Pokud na základě takového šetření dospěje k závěru, že děti jsou opravdu v ohrožení, dá návrh k soudu, aby děti byly z péče rodiče odebrány. Soud si pak může klást podmínky, za kterých lze uvažovat o jejich navrácení k rodiči a takovou podmínkou může být například absolvování léčby.
Umím si docela dobře představit, že s dcerou bude obtížné mluvit a přesvědčit ji. Doporučila bych Vám vyhledat službu pro rodinné příslušníky uživatelů návykových látek. Zde budete mít možnost probrat veškerá pro a proti různých variant řešení Vaší situace. V Praze se můžete obrátit na
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pokud jste z jiného kraje, napište nám odkud a my pro Vás vhodné kontakty vyhledáme.
Ozvěte se i pro případné doplnění informací.
Za Drogovou poradnu
HS