Manzel začal užívat koukain
Už nemůžu
Manzel mě dostal do zoufale situace s já mám pocit, ze ať udelam cokoliv, můj život skončil. Už v mladí měl zkušenosti s pervitinem, já jsem drogy nikdy nebrala, mám k nim odpor. Domluva byla jasná, chceme spolu byt, budeš čistý. Několik let se držel, poté se spojil s kamarádem z dětství a začal znovu. Přišla jsem na to až po několika měsících, díky razantním změnám v chování. Nůž na krku, přestal a s danou osobou utnul veškerý kontakt. Dalších několik let čistý, vzali jsme se, založili rodinu, nyní máme na ceste druhé dítě a já zjistila, ze začal experimentovat s kokainem. Nevím, jak dlouho, jak moc, cele je to naprosto tabu tema, kdy manzel nemá pocit, ze by dělal něco špatného a mě se ze dne na den zboril svět. Rada bych vše ukončila, jenže vím, ze tím nejvice utrpí děti a manzel se propadne do závislosti. K mému dotazu.. má cenu vůbec zkoušet něco takového zachránit? Předpokládám, ze odbornou pomoc odmítne a v tom případě mi již zbývá asi jen rozvod, prodej majetku a zaopatreni dvou předškolního děti na vlastní pěst. Co mě ovšem fascinuje nejvice je to, ze manzel má vše, od bytu, auta, motorky, práce, přátel po rodinu a děti a stejně do toho padá stále znovu. Potřebovala bych radu, jak mu pomoci si uvědomit, ze užívání drog není v pořádku, o to víc, když má doma rodinu, která tyto věci odnáší..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, musí to být velmi těžké a vyčerpávající.
Rozhodně byste si zasloužila podporu v takto náročném období. Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebyla Praha problém (?), doporučila bych Vám se co nejdříve objednat do naší Poradny pro rodinu, která se přímo specializuje na rodinné příslušníky závislých osob. Nejen, že si doplníte informace, ale můžete se zde poradit, jak vhodně postupovat dál, jak zlepšit komunikaci, motivaci, jakých chyb se vyvarovat, jak pomáhat účinně, mít tak prostor sama pro sebe, kde můžete otevřeně mluvit o tom všem co je aktuálně třeba. Bylo by to pro Vás přijatelné? Pokud ano, stačí se jen předem objednat, poskytujeme bezplatné služby.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
V případě, že je Praha pro Vás daleko, napište, jaká města máte v dobrém dosahu, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat v místě bydliště.
Přeji dostatek sil!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová